عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مراقبین سلامت در همه کشورها پرستاران هستند، گفت: وزارت بهداشت نیروهای مختلفی را در مراکز بهداشتی و درمانی تربیت کرده است اما هیچکدام از آنها تا به حال نتوانسته‌اند مشکلات اصلی سلامت در جامعه را برطرف کنند.

مراقبین سلامت در همه کشورها پرستاران هستند/ زمینه جذب پرستاران فراهم شود

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مراقبین سلامت در همه کشورها پرستاران هستند، گفت: وزارت بهداشت نیروهای مختلفی را در مراکز بهداشتی و درمانی تربیت کرده است اما هیچکدام از آنها تا به حال نتوانسته‌اند مشکلات اصلی سلامت در جامعه را برطرف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حیدر علی عابدی درباره ایجاد دوره کارشناسی مراقبین سلامت اظهار کرد: واژه طرح مراقبت از سلامت مربوط به پرستاران سلامت جامعه می‌شود بنابراین هر رده‌ای که بخواهند بیایند در جامعه و با پرستاران کار کنند باید حتما دوره پرستاری را گذرانده باشند.

وی با بیان اینکه در تمام کشورهای پیشرفته در سطح جامعه، مراقبین سلامت پرستار هستند، افزود: عنوان دیگری به عنوان پرستار نداریم و اگر نیروهای جدیدی تربیت شوند آنها نمی‌توانند سلامت را که طیف وسیعی از انواع و اقسام مراقبت‌ها را شامل می‌شود، تامین کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرستارانی داریم که داوطلب شغل در خدمت رسانی به بیماران و مردم هستند بنابراین باید ابتدا سعی کنیم زمینه جذب تمامی پرستاران  فراهم شود.

عابدی عنوان کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت نیروهای مختلفی را در مراکز بهداشتی و درمانی تربیت کرده است که تمامی آنها زحمت می‌کشند و فعالیت می‌کنند اما هیچکدام از آنها تا به حال نتوانسته‌اند مشکلات اصلی سلامت در جامعه را برطرف کند بنابراین امیدواریم با این مسئله به صورت کاملاً منصفانه و علمی برخورد شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: دوره جدیدی تحت عنوان مراقبین سلامت نباید مطرح شود که بعداً همین رده جایگاه خاص خود را نداشته باشند بنابراین بهتر است خود پرستارانی که در حال حاضر منتظر استخدام هستند در سطح جامعه به کارگیری شوند و مسئولان اطمینان داشته باشند تمام نیازهای مورد نظر سیستم را می‌توانند همین قشر پرستار تامین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha