یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 249741

عمده دلیل بروز حریق عامل انسانی است، به ‌طوری‌ که بیشتر افرادی که برای تفریح وقت خود را در دامن طبیعت سپری می‌کنند متاسفانه بعد از ترک محل آتش روشن شده را خاموش نمی‌کنند.

آتش زدن عمدی جنگل و مرتع 3 تا 10 سال حبس دارد

سلامت نیوز:عمده دلیل بروز حریق عامل انسانی است، به ‌طوری‌ که بیشتر افرادی که برای تفریح وقت خود را در دامن طبیعت سپری می‌کنند متاسفانه بعد از ترک محل آتش روشن شده را خاموش نمی‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان زنجان با اشاره به آتش‌سوزی 20 هکتار از مراتع و مزارع در خدابنده، گفت: بر اساس قانون، آتش زدن عمدی جنگل 3 تا 10 سال حبس دارد.

منصور خسروی  اظهار کرد: مردم باید بدانند که حتی آتش زدن تنه درختان جنگلی سه تا 12 ماه حبس و پرداخت جریمه نقدی به همراه دارد و باید به این موارد توجه لازم را داشته باشند؛ چراکه ماموران یگان حفاظت با دقت بر عرصه‌ها نظارت دارند.

وی تصریح‌ کرد: در فصل گرما مراتع استان زنجان برای آتش‌سوزی مستعد است، به همین خاطر سعی شده است با اقدامات پیشگیرانه از بروز حریق جلوگیری به‌عمل آید، هر چند شاهد آتش‌سوزی در مراتع هستیم، با این حال اکیپ‌ها در مناطق پرخطر و بحرانی گشت‌زنی می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه نقاط بحرانی و مستعد آتش‌سوزی در مناطق مورد نظر شناسایی شده است، گفت: عمده دلیل بروز حریق عامل انسانی است، به ‌طوری‌ که بیشتر افرادی که برای تفریح وقت خود را در دامن طبیعت سپری می‌کنند متاسفانه بعد از ترک محل آتش روشن شده را خاموش نمی‌کنند.

وی متذکر شد: این آتش بر اثر وزش باد به مناطق مرتعی منتقل و موجب آتش‌سوزی و گسترش آن می‌شود در حالی ‌که همیشه از مردم درخواست کرده‌ایم از انداختن ته سیگار و یا کبریت روشن به بیرون خودداری کنند تا عامل از بین رفتن مراتع نشوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha