مشهد - ایرنا - رئیس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ماماها و پزشکان متخصص زنان و زایمان دو گروه وابسته به یکدیگرند و اختلافات مطرح شده بین این دو گروه در هفته های گذشته ناشی از یک سوءبرداشت بوده است.

سوءبرداشت علت اختلاف ماماها و پزشکان متخصص بوده است

سلامت نیوز:  رئیس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ماماها و پزشکان متخصص زنان و زایمان دو گروه وابسته به یکدیگرند و اختلافات مطرح شده بین این دو گروه در هفته های گذشته ناشی از یک سوءبرداشت بوده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از به نقل از ایرنا،فریده فرخی افزود: ماماها دستان توانمند پزشکان متخصص هستند و هیچکدام از این دو طیف مهم نمی توانند بدون دیگری در جهت تامین سلامت مادر و کودک گام بردارند.


وی ادامه داد: اختلافات پیش آمده که اعتراض هایی را درپی داشت به دنبال ابلاغ دستورالعمل جدید ترویج زایمان طبیعی در سال 1397 بود که در آن ضمن تاکید بر کاهش بیشتر موارد سزارین، حق الزحمه ای هم به ماماها تعلق می گرفت.
رئیس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دنبال ابلاغ این دستورالعمل در قالب توافقهای صورت گرفته، پزشکان متخصص به ماماهای بخش خصوصی اجازه نداده اند که بیمارشان را برای زایمان به بیمارستان معرفی کنند در حالی که پیش از این ماماها در قالب قرارداد با بیمارستان بیمار را معرفی کرده و روند زایمان با مسئولیت پزشک متخصص انجام می شد.


وی بدون اشاره به آماری در مورد تعداد ماماهای خصوصی فعال در مشهد افزود: طبق مکاتبات انجام شده از این پس ماماهای بخش خصوصی طبق روال گذشته به کارشان در بیمارستان ادامه می دهند. در این زمینه شفاف سازی شده تا مبلغ پرداختی به ماماها در قالب دستورالعمل جدید ترویج زایمان طبیعی رقمی را از حق الزحمه پزشکان کم نکند.


رئیس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در نشستی که چهارشنبه آتی با نمایندگان دو گروه مامایی و متخصصان زنان و زایمان این دانشگاه برگزار خواهد شد دو گروه مسائل و مشکلات خود را مطرح می کنند.


حدود پنج هزار ماما در سطح بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی، مطب های خصوصی و حوزه بهداشتی مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی فعالیت دارند.


اعتراض جامعه مامایی نسبت به عملکرد پزشکان متخصص زنان و زایمان که طی روزهای اخیر به صورت سراسری در شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد دنبال شده در فضای مجازی نیز بازتاب داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha