سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 249956

درست است که متخصصان گوارش با نوشیدن آب و آب‌لیموی تازه در ابتدای روز موافق نیستند، اما کمتر متخصصی است که نوشیدن آن در میانه روزهای گرم را توصیه نکند.

بعد از رسیدن به خانه لیموی تازه و آب بنوشید

سلامت نیوز: درست است که متخصصان گوارش با نوشیدن آب و آب‌لیموی تازه در ابتدای روز موافق نیستند، اما کمتر متخصصی است که نوشیدن آن در میانه روزهای گرم را توصیه نکند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، شاید وقتی صبح‌ها سراغ این ترکیب سم‌زدا می‌روید، معده‌تان برای ترشح بیشتر اسید و آسیب‌دیدن، تحریک شود، اما تردیدی نداشته باشید که کمتر نوشیدنی وقت رسیدن به خانه در یک روز گرم، به اندازه این معجون طبیعی به بدن شما فایده می‌رساند.


به آب خوردن تشویق می‌شوید
حتی اگر در طول روز یاد نوشیدن آب نیفتادید، می‌توانید خودتان را با این شیوه، به نوشیدن مایعات تشویق کنید. خوبی این معجون، خالی از شکر بودنش است و نه تنها با مصرف کردنش، به بدنتان فایده می‌رسانید، بلکه احتمال آسیب‌دیدن بدن به‌خاطر مصرف نوشیدنی‌های گازدار یا شیرین را کمتر می‌کنید.

چربی می‌سوزانید
این نوشیدنی سوخت‌وساز بدنتان را به وضعیت طبیعی برمی‌گرداند و احتمال ابتلایتان به دیابت یا چربی خون را کاهش می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان این ترکیب، کمتر گرفتار کلسترول خون بالا می‌شوند.

سرطان نمی‌گیرید
این معجون پاک‌سازی‌کننده بدن، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. محققان می‌گویند، لیموی تازه‌ای که به آب اضافه می‌کنید، بدنتان را در برابر هجوم رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

پوستتان شفاف می‌شود
لیموی تازه سرشار از ویتامینc و آنتی‌اکسیدان‌هاست و با مصرف‌کردنش می‌توانید پوستتان را شفاف، درخشان و سالم نگه دارید. گذشته از این، نوشیدن آب بیشتر، برای سلامت و شادابی پوستتان مفید خواهد بود. پس این فرصت را از دست ندهید.

کمتر بیمار می‌شوید
این ترکیب سرشار از ویتامینc، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند و احتمال اینکه گرفتار سرماخوردگی، آنفلوآنزا و دیگر بیماری‌های ویروسی شوید را کمتر می‌کند.

قلبتان سالم می‌ماند
منیزیم و پتاسیمی که در لیموی تازه وجود دارد، به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند. این نوشیدنی، گردش خون در عروق بدنتان را بهبود می‌بخشد و با کاهش فشارخون، احتمال دچار شدنتان به بیماری‌های قلبی را پایین می‌آورد.

سنگ‌کلیه نمی‌گیرید
این ترکیب را می‌توانید به‌عنوان نوعی سنگ‌شکن طبیعی به رسمیت بشناسید. آبی که با لیموی تازه طعم‌دارشده، نه تنها از ایجاد سنگ‌های تازه در کلیه شما جلوگیری می‌کند، بلکه به سنگ‌های ایجادشده هم مجال بزرگ و دردسرساز‌شدن نمی‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha