دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان،30 جولای 2018 برابر با 8 مرداد 1379 گفت سازمان ملل متحد متعهد به پیشبرد اقدام برای محاکمه قاچاقچیان انسان است.

عزم سازمان ملل متحد برای محاکمه قاچاقچیان انسان

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان،30 جولای 2018 برابر با 8 مرداد 1379 گفت سازمان ملل متحد متعهد به پیشبرد اقدام برای محاکمه قاچاقچیان انسان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

قاچاق انسان جرم شنیعی است که از نابرابری، بی ثباتی و تناقض ناشی می شود. قاچاقچیان انسان از آرزوها و ناامیدی مردم سودجویی می‌کنند. آنان برای افراد آسیب پذیر دام می‌گسترانند و حقوق بنیادین آنان را نقض می‌کنند.

کودکان و جوانان، بخصوص مهاجرین و پناهندگان به طور خاص در معرض این پدیده هستند. زنان و دختران، بارها و بارها هدف قرار گرفتند.  ما شاهد بهره برداری جنسی شامل فحشاء، ازدواج اجباری و برده داری جنسی هستیم. ما پدیده مخوف تجارت اعضای بدن انسان را می‌بینیم.

قاچاق انسان اشکال گوناگونی دارد و هیچ مرزی نمی‌شناسد. قاچاقچیان انسان در بسیاری موارد از مجازات معاف می‌شوند و به جرایم ارتکابی آن ها توجه لازم نمی‌شود. این رویه باید تغییر کند.

سازمان ملل متحد متعهد به پیشبرد اقدام برای محاکمه قاچاقچیان در عین حال محافظت و حمایت از قربانیان این جرایم است. حقوق قربانیان باید در وهله نخست باشد، خواه آنانی که قربانی قاچاقچیان یا اشکال جدید برده داری یا استثمار باشند.

در پیمان جهانی پیشنهادی مهاجرت امن، مرتب و منظم، که قرار است در ماه دسامبر تصویب ‌شود، دولت های عضو سازمان ملل متحد راه حل پیشگیری، مبارزه و ریشه کنی قاچاق انسان را بر اساس مهاجرت بین المللی شرح داده اند.

در روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان، بیایید برای مسائل اصلی پیشگیری، محافظت و پیگیری برای ساختن آینده ای که این جرایم وجود نداشته باشد، همکاری و تلاش نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha