متخصصان می‌گویند، اگر به اندازه کافی آب بنوشید و مراقب کم‌آب نشدن بدنتان باشید، احتمال اینکه گرما آسیب جدی به جسم شما برساند، بالا نیست.

مراقب باشید گرما شما را به کشتن ندهد

سلامت نیوز:متخصصان می‌گویند، اگر به اندازه کافی آب بنوشید و مراقب کم‌آب نشدن بدنتان باشید، احتمال اینکه گرما آسیب جدی به جسم شما برساند، بالا نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، بالا رفتن دمای هوا، به خودی خود، آمار مرگ‌ومیر را بالا نمی‌برد. در روزهای گرم، شاید عصبی شوید یا بیشتر از روزهای معتدل دچار استرس شوید، اما بعید است که جانتان در لحظه تابیدن خورشید و عرق ریختن تهدید شود. متخصصان می‌گویند، اگر به اندازه کافی آب بنوشید و مراقب کم‌آب نشدن بدنتان باشید، احتمال اینکه گرما آسیب جدی به جسم شما برساند، بالا نیست.


اما همیشه تهدیدهای جسمی، جان شما را به خطر نمی‌اندازند. اگر مراقب سلامت روانتان نباشید، آسیب‌های روانی، بیشتر از بیماری‌هایی مثل سرطان یا دیابت عمر شما را کوتاه خواهند کرد.
محققان در یک پژوهش تازه، نتیجه ناامیدکننده‌ای را به اثبات رسانده‌اند. آن‌ها می‌گویند آمار خودکشی، در زمانی که دمای هوا بالاتر از حد طبیعی است افزایش پیدا می‌کند. به گفته پژوهشگران، سلامت روان، ارتباط نزدیکی با دمای هوا دارد و وقتی گرما، از حد طبیعی فراتر می‌رود، میل آدم‌های افسرده به گرفتن جان خود هم افزایش می‌یابد.
بررسی‌هایی که پژوهشگران انجام داده‌اند، نشان داده، وقتی دمای هوا، یک درجه از وضعیت طبیعی بالاتر می‌رود، آمار خودکشی در ایالات‌ متحده آمریکا 7/0درصد و در مکزیک 1/2درصد افزایش پیدا می‌کند. این آمار، آن‌ها را به این نتیجه رساند که تعداد خودکشی در کشورهای توسعه‌یافته و کشورهای با درآمد متوسط، با شدت دمای محلی ارتباط مستقیمی دارد.
در حالی که تاثیر رکود اقتصادی، مشکلات شغلی و استرس‌های روزمره بر افزایش آمار خودکشی ثابت شده ‌است، پژوهشگران معتقدند، عوامل به نظر بی‌اهمیت‌تری مثل دمای هوا هم می‌تواند جان آدم‌ها و میلشان به پایان دادن به زندگی را تحت‌تاثیر قرار دهد. البته این محققان می‌گویند، آزادی استفاده از اسلحه در کشورهای گفته‌شده هم می‌تواند بر این آمار تاثیرگذار باشد و در دسترس‌بودن سلاح می‌تواند میل آنی افراد به سلب زندگی خود را به واقعیت تبدیل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha