معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: قصد تعطیلی داروخانه های هلال احمر در کشور را نداریم.

هلال احمر: هیچیک از داروخانه های هلال احمر تعطیل نمی شود

سلامت نیوز: معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: قصد تعطیلی داروخانه های هلال احمر در کشور را نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر حسن صفاریه در همایش آموزشی و تخصصی فرایند های ملی ویژه مدیران و مسئولان داروخانه های هلال احمر کشور در مشهد افزود: هم اکنون 36 داروخانه هلال احمر در کشور فعال است که بسیاری از آنها بیش از 30 سال سابقه دارند و در تامین داروهای حیاتی مردم نقش اساسی ایفا می‌ کنند.

وی اظهار داشت: ارتقای خدمات و بهبود کیفیت فعالیت ‌های این داروخانه ها در دستور کار است.

وی گفت: فروش دارو در داروخانه های هلال احمر طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن حدود 11 درصد افزایش داشته است.

صفاریه افزود: حدود 470 نفر و 70 داروساز در داروخانه ‌های جمعیت هلال احمر کشور مشغول خدمت هستند که رشد و بهبود مسائل کارکنان آنها مدنظر است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت سازمان تدارکات پزشکی اظهار داشت: باید در نظام رقابتی به جایی برسیم که قسمت اعظم داروهای خود را بتوانیم از این سازمان تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت داروخانه ها به استانها سپرده شده و سیاست‌ های کلان از ستاد مرکزی ارائه می ‌شود گفت: نگاه هدایتی و نظارتی برای خدمت بهتر از سوی ستاد مرکزی پیگیری می شود.

صفاریه افزود: جمعیت هلال احمر به خاطر وجاهت و ارتباط بین ‌المللی این امکان را دارد که در شرایط اضطراری بسیاری از داروهای حیاتی بیماران را وارد کشور کند که در دوران جنگ تحمیلی هم این نقش را برعهده داشتیم و اینک نیز آمادگی در این زمینه وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha