مدیرعامل کانون هموفیلی ایران از موکول‌کردن آزمایش شناسایی دختران ناقل هموفیلی به بعد از ازدواج خبر داد. احمد قویدل با انتقاد از بی‌توجهی به وضعیت اجتماعی و رفاهی بیماران هموفیلی گفت: با پایان دولت سازندگی، بیماران هموفیلی همواره امتیاز از دست می‌دهند و در‌حال‌حاضر هم اتفاق جدیدی برای تسهیل زندگی این بیماران رخ نداده است.

آزمایش شناسایی دختران ناقل هموفیلی به بعد از ازدواج موکول شد

سلامت نیوز: مدیرعامل کانون هموفیلی ایران از موکول‌کردن آزمایش شناسایی دختران ناقل هموفیلی به بعد از ازدواج خبر داد. احمد قویدل با انتقاد از بی‌توجهی به وضعیت اجتماعی و رفاهی بیماران هموفیلی گفت: با پایان دولت سازندگی، بیماران هموفیلی همواره امتیاز از دست می‌دهند و در‌حال‌حاضر هم اتفاق جدیدی برای تسهیل زندگی این بیماران رخ نداده است.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق ،او افزود: سازمان‌های بیمه‌گر همچنان حرفه‌ای عمل نمی‌کنند و باید در ساختار آنها تحولی رخ دهد تا به بیماران کمک شود و به‌جای اینکه هر روز مشکل ایجاد شود، با رویکرد آینده‌نگری از بروز مشکلات جلوگیری کنند. وی با تأکید بر اینکه سازمان‌های بیمه‌گر باید مشارکت کنند تا فرد مبتلا به هموفیلی و سایر بیماری‌های صعب‌العلاج به دنیا نیاید، گفت: متأسفانه سازمان‌های بیمه‌گر نقش فعالی در این حوزه‌ها ندارند و اقدامات حمایتی آنها از جامعه در حوزه‌های پیشگیری نیست و دائما عارضه‌ها را پوشش داده و برای آن هزینه می‌کنند.

قویدل تأکید کرد: متأسفانه شاهد ایجاد سد و مانع برای برخی اقدامات پیشگیرانه هم هستیم؛ به‌طورمثال مدت‌ها آزمایش‌هایی تحت عنوان شناسایی ناقلان هموفیلی انجام و توسط سازمان‌های بیمه‌گر حمایت می‌شد، اما به تازگی این امر موکول به بعد از ازدواج شده است. او تأکید کرد: وقتی مشخص نباشد دختر ناقل است یا خیر، اصلا ازدواج مشکل دارد و باید در عقد و نکاح موقعیت ناقل‌بودن دختر مشخص شود، اما اینکه این را موکول کنند به بعد از ازدواج واقعا صدمه‌زدن به امر ازدواج دختران با اختلالات انعقادی است.

مشکلی در صدور کارت ملی وجود ندارد
مهر: سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور از برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید کارت هوشمند ملی در داخل کشور خبر داد و گفت: مقدمات کار فراهم شده و تا آبان کارت‌های جدید با تولید داخل صادر می‌شود. سیف‌الله ابوترابی ضمن تکذیب خبر عدم صدور کارت هوشمند ملی به ‌دلیل تحریم‌ها، به تولید بدنه کارت هوشمند ملی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تحریم‌ها و همچنین تأکید مقام معظم رهبری بر تولید کالای داخلی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید بدنه کارت ملی هوشمند در داخل کشور و با استفاده از متخصصان و نخبگان کشور انجام شده است.

به گفته وی، درحال‌حاضر مراحل مقدماتی در حال انجام است و مقاومت و موضوعات دیگر مربوط به کارت هوشمند بررسی و بعد از تست فنی مراحل صدور انجام خواهد شد که احتمالا تا آبان‌ماه نهایی می‌شود. ابوترابی ادامه داد: جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و پیش‌بینی‌های لازم برای دو گروه از افراد جامعه انجام شده؛ دسته اول افرادی هستند که ۱۵ ساله شده‌اند و برای اولین‌بار تقاضای کارت ملی را دارند و دسته دوم نیز گروهی که تاکنون هیچ‌گونه کارتی دریافت نکرده‌اند؛ این افراد مشکلی ندارند و برای آنها از قبل کارت‌هایی را نگه داشته‌ایم که بدون اینکه منتظر باشند، همانند گذشته بدون هیچ تغییری می‌توانند کارت‌های خود را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha