سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 25031

رئیس انجمن علمی بهداشت ایران گفت: حذف یارانه شیر برای خانواده‌های كم درآمد مضر است و دولت نباید چنین سیاستی را در دستور كار خود قرار دهد.

سلامت نیوز :رئیس انجمن علمی بهداشت ایران گفت: حذف یارانه شیر برای خانواده‌های كم درآمد مضر است و دولت نباید چنین سیاستی را در دستور كار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار فارس‌، بیژن صدری‌زاده در همایش كشوری بیماری‌های غیر واگیر كه صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد،‌اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها‌، بیماری مزمن تنفسی و دیابت 4 بیماری هستند كه بیشتر از سایر بیماری‌ها در حال افزایش هستند.

وی افزود: سیگار مهمترین عامل خطر به خصوص در بیماران سرطانی است. سیگاری بودن 30 برابر خطر ابتلاء به سرطان ریه را بیشتر می‌كند.

صدری تصریح كرد: الگوی غذایی ناسالم به گونه‌ای است كه در گذشته مشكل سوء تغذیه در گروهی محدود وجود داشت در حالی كه امروز در دنیا 800 میلیون نفر دچار سوء تغذیه هستند كه 200 میلیون نفر آنها را كودكان تشكیل می‌دهند و متاسفانه سالانه 13 میلیون كودك در دنیا به علت سوء تغذیه و فقر می‌میرند.

وی اضافه كرد: لبنیاتی كه از شیر كامل به دست می‌آید و شیرهای كم چرب باید بیش از پیش در كشور مصرف شود همچنین باید در نظر داشت از مصرف چربی‌های غیر مفید مانند روغن گیاهی مارگارین كه چربی آن از چربی كره معمولی بدتر است خودداری كرد و از چربی‌های مناسب مانند روغن ماهی، روغن زیتون، روغن آفتابگردان و روغن ذرت استفاده كرد.

رئیس انجمن علمی بهداشت ایران با اشاره به شیوع پوكی استان در كشور خاطرنشان كرد: این بیماری مربوط به كمبود كلسیم و ویتامین D است و شیر و لبنیات باید قطعاً جزء سبد قضایی مردم به صورت ارزان باشد.

وی گفت: هر عاملی كه باعث شود خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های متوسط و كم درآمد كمتر شیر مصرف كنند مضر است و دولت نباید چنین سیاستی را در دستور كار خود قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha