رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: برای جلوگیری از آسیب‌ به بیماران سرطانی در حوزه‌های مختلف درمانی مانند رادیوتراپی، شیمی ‌درمانی و دارویی باید سازمان‌های بیمه‌گر معوقات خود را هرچه سریعتر به داروخانه‌ها، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت کنند.

سازمان های بیمه گر معوقات خود را پرداخت کنند

سلامت نیوز: رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: برای جلوگیری از آسیب‌ به بیماران سرطانی در حوزه‌های مختلف درمانی مانند رادیوتراپی، شیمی ‌درمانی و دارویی باید سازمان‌های بیمه‌گر معوقات خود را هرچه سریعتر به داروخانه‌ها، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت کنند.

به گزارش سلامت  نیوز به نقل از ایرنا ، محمدرضا قوام نصیری افزود: بیماران مبتلا به سرطان در موقعیت خاصی قرار دارند و نسبت به سایر بیماران درمان‌های مختلفی همچون جراحی، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی یا ترکیبی از هر سه را دریافت می‌کنند.


به گزارش انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران،وی اظهار داشت: همچنین این بیماران مشکلات جسمی و روانی فراوانی دارند و باید به این افراد کمک شود تا در زندگی دچار مشکلات کمتری باشند. بر همین اساس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی مسائل رفاهی را برای آنها درنظرگرفته و زمینه مساعد درمانی و حتی پیگیری‌های بعد از درمان را برای آنها فراهم می کند.
رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران ادامه داد: بیمه‌ها امروز به پزشکان و ارگان‌های مختلف همچون داروخانه‌ها، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهکار هستند و انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی نیز از این قاعده مستثنی نیست و امروز جمع کثیری از پزشکان متخصصی که بیماران مبتلا به سرطان را ویزیت می‌کنند، با بدهی بیمه‌ها مواجه هستند.
قوام نصیری با بیان اینکه درمان بیماران مبتلا به سرطان متفاوت از افراد مبتلا به سایر بیماری ها است، گفت: بیماران مبتلا به سرطان تا پایان عمر به سیستم درمان‌گر نیاز دارند؛ بنابراین موقعیت خاصی دارند ولی با این وجود به جای اینکه به این درمانگرها و بیماران توجه ویژه ای شود، بیمه‌ها به ویژه تامین اجتماعی بیش از یک سال (14 ماه) است که معوقات خود را پرداخت نکرده اند.
وی اظهار داشت: امکانات مالی بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان محدود است و شاید 10 درصد بیماران در پرداخت هزینه های درمانی مشکل مالی جدی نداشته باشند.
قوام نصیری تصریح کرد: پزشکانی که در حوزه درمان بیماران مبتلا به سرطان کار می‌کنند، به رغم انبوه مطالبات از بیمه‌ها فقط بر اساس وجدان کاری انجام وظیفه‌ می‌کنند که مسلما چنین موقعیتی نباید مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از آسیب‌ به بیماران در حوزه‌های مختلف رادیوتراپی، شیمی‌درمانی و دارویی باید سازمان‌های بیمه‌گر معوقات خود را هرچه سریعتر پرداخت کنند.
به گفته رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، نگهداری وسایل رادیوتراپی به صورتی است که به کنترل کیفیت سالانه نیاز دارد و در صورتی که این اقدام انجام نشود، درمان صحیح رادیوتراپی دچار اختلال و اشکال می‌شود و عارضه جدی برای بیماران به همراه خواهد داشت؛ بنابراین لطمه اصلی بدهی سازمان‌های بیمه‌گر متوجه بیماران است و باید اقدامات لازم هرچه سریعتر صورت گیرد.
وی افزود: حدود 300 نفر پزشک متخصص در حوزه درمان سرطان داریم که نیمی از آنها نیروهای جوان هستند و این افراد باید بتوانند مخارج زندگی خود را تامین کنند و برای ما جای سوال است که چرا اقدامی در این زمینه انجام نمی شود.
بر اساس گزارش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در زنان و مردان به ترتیب، 205 و 165 نفر از هر 100 هزار نفر سالانه در جهان، به سرطان مبتلا می شوند اما نکته قابل توجه این است که بروز سرطان هم در ایران و هم در جهان رو به افزایش است، یعنی اگر در سال 2012 سالیانه چهارده میلیون نفر به سرطان مبتلا می شدند، این تعداد تا سال 2030 به 25 میلیون نفر افزایش خواهد یافت و میزان مرگ و میر نیز از هشت میلیون نفر به 13 میلیون نفر خواهد رسید.
در ایران در سال 2012 حدود 85 هزار مورد سرطان وجود داشت و این تعداد تا سال 2030 به 155 هزار نفر خواهد رسید، میزان مرگ و میر سرطان نیز از پنج هزار نفر به 100 هزار نفر افزایش می یابد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha