رئیس نظام پرستاری بیرجند، بر ضرورت تعریف وظایف پرستاری در نظام ارجاع و تعیین سطح خدمات درمانی تاکید کرد .

تعیین شرح وظایف پرستاری در نظام ارجاع

سلامت نیوز:رئیس نظام پرستاری بیرجند، بر ضرورت تعریف وظایف پرستاری در نظام ارجاع و تعیین سطح خدمات درمانی تاکید کرد .

به گزارش سلامت نیوز غلامحسین محمودی‌راد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با تأکید بر ضرورت تشکیل کارگروهی برای تعیین و تعریف نقش پرستار در نظام ارجاع گفت: نقش نظام ارجاع در تشخیص بیماری‌های بومی و منطقه‌ای مشخص و برجسته خواهد بود که از بهورز در سطح خانه بهداشت تا پزشک فوق‌تخصص در مراکز فوق تخصصی و درمانی را شامل می‌شود.

وی با بیان این‌که درمرحله نخست برای اجرای نظام ارجاع بحث توانمندی‌ها و امکانات کلینیکی و پاراکلینیکی را باید در نظر گرفت، در ادامه اظهار کرد: نقش پرستاران در سطح دو و سه (تخصصی و فوق‌تخصصی) مشخص است هم‌اکنون تعریف شده که پرستار در بخش مراقبت‌های ویژه و یا غدد چه وظایفی داشته باشد.

رئیس نظام پرستاری بیرجند ادامه داد: پرستاران در سطح می‌توانند نقش سوپروایزر آموزشی را داشته باشند و حتی در غربالگری بیماری‌های غیر واگیر(پرفشاری خون، دیابت و ….) نقش داشته باشند.

وی با بیان این‌که ایفای نقش پرستاران در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع نباید به جایگاه علم و حرفه‌ای پرستاران آسیبی وارد کند، افزود: در نظام ارجاع همواره دو بحث مطرح است یکی نقش پرستاران در هر یک از ۳ سطح ارجاع و دیگری نقش پرستاران در ارجاع مددجویان که باید در این‌باره وظایف پرستاران در سطح مراکز بهداشت، بیمارستان‌ها تخصصی و فوق‌تخصصی توسط کارگروه کارشناسی تعریف شود.
.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha