شما تنها نیستید. فقط در ایالات متحده آمریکا، حدود پنج‌میلیون نفر، درست مثل شما از این بیماری رنج می‌برند.

درد می‌کشید اما پزشکان می‌گویند سالم هستید؟

سلامت نیوز: شما تنها نیستید. فقط در ایالات متحده آمریکا، حدود پنج‌میلیون نفر، درست مثل شما از این بیماری رنج می‌برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، فیبرومالژیا که خود را با درد، سفتی عضلات و خستگی مداوم نشان می‌دهد، بیماری است که بدون آسیب‌زدن به اندام‌هایتان، بر زندگی روزمره شما تاثیر مخرب گذاشته و فعالیت‌های ساده هر روزه را هم برایتان دشوار می‌کند.


شما هم مبتلا هستید؟
اگر از بیماری فیبرومالژیا رنج می‌برید، حتی بعد از بیدارشدن از خواب هم احساس خستگی و درد می‌کنید و شب‌ها به‌خاطر درد، از خواب بیدار می‌شوید. گرچه فعالیت‌های روزمره به‌ویژه فعالیت‌های شدید، نشانه‌های این بیماری را بیشتر می‌کنند، اما نمی‌توان استراحت مطلق را هم راهی برای خلاص‌شدن از این نشانه‌ها معرفی کرد. گزگز یا خواب‌رفتن دست‌ها، دل‌دردهای بدون علت مشخص، خشکی مفاصل، اختلال تمرکز و تحریک‌پذیری خلق‌وخو از نشانه‌های شایع این بیماری است. افراد مبتلا به این بیماری، در حالی از زندگی در این وضعیت رنج می‌برند که آزمایش‌هایشان وضعیت بدنی آن‌ها را طبیعی نشان داده و هیچ نشانه‌ای از التهاب هم در اندام‌هایشان مشاهده نمی‌شود.


تظاهر به درد می‌کنید؟
درد مبتلایان به فیبرومالژیا کاملا واقعی است. این بیماری حداقل دو درصد از افراد را درگیر خود می‌کند و بیشتر در میان افراد 20 تا 50 ساله، به‌ویژه خانم‌ها بروز پیدا می‌کند. در حالی که درد این افراد، کاملا جسمی بیان می‌شود، اما متخصصان شرایط روانی فرد را در ابتلا به این بیماری موثر می‌دانند و معتقدند که ابتلا به افسردگی یا اضطراب، می‌تواند علائم را شدید و درمان را دشوارتر کند.


چه باید کرد؟
برای خلاص‌شدن از این دردها، دو شیوه دارویی و غیردارویی درمان را می‌توانید به کار بگیرید. مسکن‌ها، داروهای ضدالتهاب و حتی ضدافسردگی، تاثیر خوبی بر این بیماران می‌گذارند و در عین حال، تلاش برای مدیریت استرس، ورزش آرام و نه‌چندان سنگین هر روزه و روان‌درمانی هم بر کاهش علائم این بیماری موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha