معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ریگان گفت: افزایش ریزگردها به 1241 برابر حد مجاز، ادارات این شهرستان را از ساعت 12 ظهر امروز (دوشنبه) تعطیل کرد.

ریزگردها در ریگان کرمان به 1241 برابر حد مجاز رسید

سلامت نیوز:  معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ریگان گفت: افزایش ریزگردها به 1241 برابر حد مجاز، ادارات این شهرستان را از ساعت 12 ظهر امروز (دوشنبه) تعطیل کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علیرضا غلامشاهزاده  افزود: گرد وغبار شدید امروز موجب مشکلات تنفسی برای شهروندان ریگانی و تعطیلی ادارات این شهرستان شده است.


وی عنوان کرد: تشدید گرد و غبار در شهرستان ریگان موجب کندی عبور و مرور در محور ترانزیتی شهرستان ریگان به چابهار و استقرار تمام نیروهای راهداری و پلیس راه در این محور شده است.


معاون فرماندار ریگان گفت: تشدید ریزگردها و گرد و غبار تاکنون 15 نفر از اهالی شهرستان ریگان را راهی مراکز درمانی کرده است.
وی افزود: گرد و غبار شدید راه ارتباطی پنج روستای شهرستان ریگان را مسدود کرده که تلاش نیروهای راهداری جهت بازگشایی این محورها ادامه دارد.
غلامشاهزاده بیان کرد: تمامی مراکز بهداشتی درمانی پلیس راه و هلال احمر شهرستان ریگان در حالت آماده باش قرار دارند.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان نیز  گفت: با سنجش پایش دستگاه گرد و غبار در این شهرستان و افزایش پی ام دستگاه به یکهزار و 241 برابر حد مجاز شرایط خطرناک اعلام شد.


حمزه ابراهیمی افزود: تشدید غلظت گرد و غبار ریگان را در وضعیت خطرناک قرار داده و موجب خانه نشین شدن اهالی این شهرستان شده است.
وی از شهروندان خواست تا فروکش کردن گرد و غبار در منازل مسکونی خود بمانند و شاهد مشکلات تنفسی مردم این شهرستان نباشیم.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ریگان تصریح کرد: گرد و غبار در مناطق 800متری چاه ملک و شیر آباد تشدید شده و کندی عبور و مرور در این شهرستان شده است.
ابراهیمی گفت: شهرستان ریگان پس از استان خوزستان دومین نقطه گرد و غبار خیز کشور و نیازمند حمایت جدی مسئولان است.
ریگان در 285 کیلومتری شرق کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha