طوفانی که از روز شنبه (20 مردادماه) سیستان و بلوچستان را دربرگرفته دیروز(یکشنبه) نیز ادامه داشت و عرصه را بر مردم این استان تنگ کرد، به طوری که246 نفر از مردم منطقه شمال این استان به‌دلیل مشکلات تنفسی ناشی از طوفان و گرد و خاک روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند.

گرد و خاک در سیستان و بلوچستان و کرمان بیمارستان ها را شلوغ کرد

سلامت نیوز:طوفانی که از روز شنبه (20 مردادماه) سیستان و بلوچستان را دربرگرفته دیروز(یکشنبه) نیز ادامه داشت و عرصه را بر مردم این استان تنگ کرد، به طوری که246 نفر از مردم منطقه شمال این استان به‌دلیل مشکلات تنفسی ناشی از طوفان و گرد و خاک روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،«علی ملاشاهی» رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روزشنبه (20مردادماه) وزش طوفان شن با سرعت 104 کیلومتر بر ساعت شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان را درنوردید، به گونه‌ای که دید افقی در فرودگاه زابل به 300 و زهک به 200 متر کاهش یافت.البته غلظت گرد و غبار در زاهدان که روز شنبه گذشته 11برابر حد مجاز گزارش شده بود دیروز به 5 برابر حد مجاز رسید.


وی افزود: این شرایط تا بعدازظهر امروز (دوشنبه) تداوم دارد و از فردا(سه‌شنبه) تا پایان هفته باد و گرد و خاک با شدت کمتر ادامه خواهد داشت. در این مدت دمای هوا نیز در نیمه شمالی استان حدود ۳ تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود. دیروز به علت افزایش غلظت ریزگردها، ادارات شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز تعطیل شده بود.


در همین حال، «حمزه ابراهیمی» رئیس اداره محیط زیست شهرستان ریگان در استان کرمان نیز گفت: دیروز دستگاه پایش ریزگرد، غلظت گرد وغبار در این منطقه را 5 برابر حد مجاز اعلام کرد. همچنین گرد وغبار کندی عبور ومرور در جاده ترانزیتی ریگان - چابهار را در پی داشت و باعث راهی شدن 14 نفر از اهالی این منطقه به مراکز درمانی شد. از سوی دیگر، گرد و خاک شدید، جاده نهبندان - زاهدان را برای ساعاتی بست. همچنین «علیرضا غلامشاهزاده» معاون فرماندار ریگان نیز اعلام کرد که گرد و غبار شدید دیروز باعث تعطیلی ادارات این شهرستان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha