دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 250990

به طور کلی، تربچه ها دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها هستند. همچنین می توانند، بر عوامل مرتبط با حمله قلبی و سکته مغزی – یعنی افزایش فشار خون و خطر لخته شدن خون تاثیر بگذارند.

خواص جالب تربچه در مبارزه با بیماری های قلبی

سلامت نیوز: به طور کلی، تربچه ها دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها هستند. همچنین می توانند، بر عوامل مرتبط با حمله قلبی و سکته مغزی – یعنی افزایش فشار خون و خطر لخته شدن خون تاثیر بگذارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، تقریبا ۱ در ۴ مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی، بعلت حمله قلبی و سکته مغزی است، بنابراین کشف خوراکی طبیعی که بتواند در زمینه بیماریهای قلبی خطرات را کاهش دهد، یک پیروزی بزرگ خواهد بود.

اخیرا محققان دانشگاه کاگشیما در ژاپن مطالعه ای را برای شناخت مزایای سلامتی تربچه انجام دادند. تیم دانشمندان، در مورد تاثیر تربچه در تولید اکسید نیتریک، یک تنظیم کننده مهم از عملکرد رگ های خونی علاقه مند شدند. سلول هایی که سلول های خونی را تشکیل می دهند – سلول های اندوتلیال عروقی – اکسید نیتریک را تولید می کنند؛ هنگامی که این گاز به جریان خون منتقل می شود، باعث رفع عروق خونی می شود و فشار خون را کاهش می دهد.

اکسید نیتریک باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود. گاهی گلبول های قرمز و سفید به دیواره های رگهای خون متصل می شوند، که باعث افزایش خطر لخته شدن می شود. انتشار اکسید نیتروژن باعث جلوگیری از این اتفاق می شود.

دانشمندان با استفاده از طیف وسیعی از آزمایشات نشان دادند که تربچه های بزرگ اکسید نیتریک بیشتری را نسبت به تربچه های کوچک در بدن تولید می کنند.
ترایونلین موجود در تربچه باعث ایجاد یک آبشار مولکولی می شود که تولید اکسید نیتریک را افزایش می دهد. این ترکیب- ترایونلین- در قهوه و برخی از محصولات کشاورزی و دریایی همچنین درنخود فرنگی، دانه کنف، جو، و سیب زمینی یافت می شود. این ترکیب همچنین برای جلوگیری از دیابت مفید است.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha