عضو کمیسیون بهداشت و بهداشت مجلس، با بیان اینکه مخالف واردات دارو به صورت فله‌ای است از تخصیص ارز به بسته‌بندی داروهای وارداتی در کشور تحت عنوان رانت یاد کرد.

واردات فله ای دارو و بسته بندی آن دزدی محسوب می شود

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و بهداشت مجلس، با بیان اینکه مخالف واردات دارو به صورت فله‌ای است از تخصیص ارز به بسته‌بندی داروهای وارداتی در کشور تحت عنوان رانت یاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز، محمد حسین قربانی درگفت وگو با خانه ملت، در مورد عدم تخصیص ارز دولتی به دو حوزه بسته‌بندی دارو و اقلام دارویی که مشابه داخلی دارند، گفت: هم‌اکنون قانون حمایت از تولیدکنندگان داخلی وجود دارد، چرا که وقتی یک کالای خاص در داخل تولید می‌شود، نیازی به واردات آن وجود ندارد و نباید برای آن سوبسید پرداخت کنیم.

حوزه سلامت از پیشگامان اجرای اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی شعار می‌دهیم که حوزه سلامت در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی پیشگام است باید این محوریت را ملاک قرار داد، بنابراین این امکان وجود ندارد که برای تولید دارو سرمایه‌گذاری کرده و از ظرفیت نیروهای جوان و نخبه داخلی استفاده کنیم و به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان داخلی بپردازیم، اما از محصولاتی که تولید کرده‌اند خریداری نکنیم یا در کنار آن واردات کالای مشابه را هم داشته باشیم، چرا که عقل سلیم این موضوع را نمی‌پذیرد و در هیچ کجا از دنیا هم به این صورت اقدام نمی‌شود.

کیفیت دارو و تجهیزات پزشکی تولید داخلی باید مطابق با استانداردهای جهانی باشد

وی اظهار کرد: نمی‌دانم چرا برخی با قطع واردات کالاهای مشابه یا ارز دولتی منافعشان به خطر می‌افتد و هیاهو برپا می‌کنند! ضمن اینکه ما در شرایط کنونی باید تمام تلاش خود را برای ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخلی بکار بگیریم و تولیدکنندگان را موظف کنیم که بر اساس استانداردهای بین‌المللی به تولید محصول بپردازند تا بتوانیم ذائقه مردم را به استفاده از تولیدات داخلی تغییر دهیم.

تولیدکنندگان داخلی باید بتوانند در بازار جهانی رقابت کنند

قربانی خاطرنشان کرد: بی‌تردید ارتقای کیفیت دارو و تجهیزات پزشکی از حساسیت بالایی برخوردار است، چرا که این رویکرد باعث می‌شود تا تنها به استفاده از محصولات داخلی بیندیشیم و شرایطی را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم آوریم که بتوانند در بازار جهانی رقابت کنند.

ایران قادر به ساخت تجهیزات پزشکی هایتک نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: البته در مورد کیفیت تجهیزات پزشکی باید به این مهم توجه شود که تولید تجهیزات هایتک تنها در اختیار تعداد محدودی از کشورهای برتر دنیا قرار دارد و نمی‌توان انتظار داشت که تولیدکنندگان داخلی تجهیزات هایتک هم تولید کنند و ادعا کرد که قادر به ساخت دستگاه ام آر آی یا تجهیزات هایتک هستیم، بنابراین در شرایط کنونی تنها می‌توانیم از ظرفیتی که برای تولید دارو یا برخی تجهیزات پزشکی وجود دارد، بهره ببریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد عدم تخصیص ارز دولتی به حوزه بسته‌بندی دارو تصریح کرد: بنده صددرصد مخالف این رویه هستم که دارو را به صورت فله وارد کشور کنیم و به بسته‌بندی آن بپردازیم، چرا که قطعا دزدی بوده و یک نوع رانت محسوب می‌شود، از سوی دیگر اگر دارویی که به صورت فله وارد می‌شود در داخل تولید نشده و مشابه داخلی ندارد باید با تخصیص ارز شرایط واردات آن را با همان برندی که دارد، فراهم کنیم تا از کیفیت آن اطمینان داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha