سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 251038

همان طور که می دانید بعضی از بیماران سرطانی به شیمی درمانی پاسخ مناسبی نمی دهند. داستان های اندوهناک بسیاری درباره شکست شیمی درمانی وجود دارد، اما از زمانی به زمان دیگر، این شکست می تواند در واقع یک پایان خوش باشد.

درمان جدید سرطان

سلامت نیوز:همان طور که می دانید بعضی از بیماران سرطانی به شیمی درمانی پاسخ مناسبی نمی دهند. داستان های اندوهناک بسیاری درباره شکست شیمی درمانی وجود دارد، اما از زمانی به زمان دیگر، این شکست می تواند در واقع یک پایان خوش باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،شیمی درمانی شامل یافتن چند سلول ایمنی در بدن یک بیمار می شود که جهش های ژنتیکی را در سلول هایی که باعث سرطان می شود، می بیند و آن ها را تبدیل به "قاتلان سلول های سرطانی" می کند.در تحقیق انجام شده پس از مطالعه سلول های ایمنی یک بیمار سرطانی ، دکتر روزنبرگ سلول های سفید خون را که دارای این قدرت هستند پیدا کرد. سپس آن ها را در یک آزمایشگاه به مقدار زیاد، استخراج و کشت کرد. تعداد باورنکردنی 90 میلیارد از این سلول های قاتل، به همراه داروهای تقویت سیستم ایمنی به بدن این بیمار تزریق شد.


این یک درمان بسیار شخصی است که می تواند به عنوان یک "داروی جاندار" شناخته شود. همان طور که دکتر روزنبرگ آن را ترجمه می کند: "جهش هایی که باعث ایجاد سرطان می شود، پاشنه آشیل آن است."
در عرض 10روز، بیمارسرطانی واقعا می توانست تفاوت را احساس کند. او در قفسه سینه خود یک تومور بزرگ داشت که می توانست آن را لمس کند. او بعد از درمان احساس می کرد که تومور نرم تر و کوچک تر شده است. دو سال و نیم بعد، بیمار زن دیگر سرطان نداشت .دکتر روزنبرگ محقق این پروژه معتقد است که سلول های بیمار در تلاش اند تا  بعد از بهبود این سرطان را در حالت خاموش نگه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha