سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 251077

مصرف بالای نمک سبب بروز مشکلات قلبی می شود- اما چه میزان نمک باید استفاده کرد؟ اگر سدیم به مقدار زیادی مصرف شود، می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات قلبی عروقی، از جمله فشار خون بالا شود.

مصرف چه میزان نمک به قلب شما آسیب می زند؟

سلامت نیوز: مصرف بالای نمک سبب بروز مشکلات قلبی می شود- اما چه میزان نمک باید استفاده کرد؟ اگر سدیم به مقدار زیادی مصرف شود، می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات قلبی عروقی، از جمله فشار خون بالا شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید که فرد نباید بیش از ۲ گرم سدیم در روز مصرف کند که حدود ۵ گرم نمک در روز است. مصرف کمتر از ۲ گرم سدیم روزانه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر بیماری های قلبی و عروقی به حساب می آید.

در مطالعه ای که در ۱۸ کشور مختلف وبه مدت متوسط ​​۸ سال صورت گرفته است مشخص شد که مصرف زیاد سدیم منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و سکته مغزی می شود- اما تنها در جوامعی که مصرف متوسط ​​آنها برای بزرگسالان بیشتر از ۵ گرم در روز است. محققان توضیح می دهند که این مقدار حدود ۲٫۵ قاشق چای خوری است.

در اکثر کشورها مصرف متوسط ​​سدیم ۳-۵ گرم- یا ۱٫۵ تا ۲٫۵ قاشق چای خوری نمک – در روز بود. در واقع، از تمام جمعیت حاضر دراین مطالعه، تنها چینی ها مصرف بالای نمک داشتند. به طور خاص، ۸۰ درصد از جوامع چینی مصرف سدیم بیشتر از ۵ گرم در روز داشتند.

در واقع افراد به راحتی می توانند تعادل را حفظ کرده و سلامت قلب خود را با چند تنظیم ساده به رژیم های غذایی خود، از جمله اضافه کردن میوه ها، سبزیجات و غذاهای غنی از پتاسیم، محافظت کنند.

تمام مشکلات مهم قلبی عروقی، از جمله مرگ، در جوامع و کشورهایی که در آن مصرف پتاسیم بیشتر شده است یعنی در غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات، غذاهای لبنی، سیب زمینی و آجیل و لوبیا، کاهش یافته است.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha