رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، از نیروهای پرستاری به عنوان مراقبین سلامت در تیم پزشک خانواده نام برد.

جایگاه پرستاری در تیم پزشک خانواده/پرستاران نقش مراقب سلامت را دارند

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، از نیروهای پرستاری به عنوان مراقبین سلامت در تیم پزشک خانواده نام برد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر اصغر دالوندی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با تأکید بر نقش آموزشی پرستاران در زندگی به شیوه خودمراقبتی در نظام ارجاع گفت: این آموزش و حتی غربالگری بیماری‌های غیر واگیر می‌تواند از وظایف پرستاران تیم سلامت پزشک خانواده در سطح یک نظام ارجاع باشد.

وی با بیان این‌که پرستاران در زنجیره پزشک خانواده مراقبان سلامت هستند، در ادامه اظهار کرد: پرستاران می‌توانند در سطح یک ارجاع با آموزش رژیم غذایی صحیح، رژیم دارویی و حتی تمرینات ورزشی را برای سبک زندگی صحیح به مددجویان آموزش دهند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری نقش پرستاران در نظام ارجاع را حفظ، ارتقاء سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌ها دانست و گفت: حتی پرستاران می‌توانند پس از ترخیص بیمار از بیمارستان توصیه‌های لازم را داشته باشند و با این وظایف از میزان بار مراجعه بیمار به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بکاهند.

وی با بیان این‌که قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده کرده است، گفت: به‌کارگیری پرستاران در نظام ارجاع در راستای کاهش هزینه‌ها و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است.

دالوندی با بیان این‌که در خروجی برنامه ششم توسعه به نقش پرستار در نظام ارجاع به صراحت تأکید شده است، یادآور شد: پرستاران خانواده و جامعه‌نگر می‌توانند در اجرای نظام ارجاع مشارکت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha