شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 251323

محققان دریافتند قارچ های دارای کلاهک سفید می توانند با بهبود اجتماع میکروبی روده همانند پری بیوتیک عمل کرده و عملکرد کبد را بهبود بخشند.

یک توصیه:افراد دیابتی قارچ سفید مصرف کنند

سلامت نیوز:  محققان دریافتند قارچ های دارای کلاهک سفید می توانند با بهبود اجتماع میکروبی روده همانند پری بیوتیک عمل کرده و عملکرد کبد را بهبود بخشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، افراد مبتلا به دیابت بهتر است از برخی مواد خوراکی استفاده کنند که به تدریج انرژی را آزاد کرده و موجب کاهش التهاب می شود. حال محققان به این نتیجه رسیدند خوردن قارچ های دارای کلاهک سفید برای افراد دیابتی سودمند است.

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا عنوان می کنند قارچ های دارای کلاهک سفید با بهبود اجتماع میکروبی روده می توانند به تنظیم گلوکز در کبد کمک کنند. این یافته می تواند به شیوه ای جدید برای درمان دیابت تبدیل شود.

«مارگریتا کانتورنا»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در این مطالعه موش ها با قارچ های دارای کلاهک سفید تغذیه شدند. ما مشاهده کردیم ترکیب میکروب های روده برای تولید بیشتر اسیدهای چرب دارای زنجیره کوتاه بخصوص پروپیونات از سوکسینات تغییر کردند.»

به گفته وی، تحقیق قبلی نشان داده است که سوکسینات و پروپیونات می توانند تجلی ژن های موردنیاز برای کنترل تولید گلوکز را تغییر دهند.

به گفته کانتورنا، «کنترل بهتر گلوکز برای دیابت و همچنین سایر بیماری های متابولیکی ضروری است.»

محققان در این مطالعه مشاهده کردند مصرف قارچ موجب آغاز واکنش زنجیره در بین باکتری های روده شده و جمعیت Prevotella، باکتری تولیدکننده سوکسینات و پروپیونات، را گسترش داد. این اسیدها می تواند تجلی ژن های کلیدی در مسیر بین مغز و روده را که به کنترل تولید گلوکز کمک می کند تغییر دهند.

محققان در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که قارچ ها در این مورد به عنوان پری بیوتیک عمل کرده و باکتری های سودمند در روده را تغذیه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha