سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: ریزش‌های جوی فروردین و اردیبهشت کمک کرد تا ذخایر تقویت شود و تابستان را با همکاری مردم بدون مشکل جدی سپری کنیم.

250 میلیون متر مکعب کمبود ذخایر آبی سدهای تهران نسبت به سال گذشته

سلامت نیوز: سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: ریزش‌های جوی فروردین و اردیبهشت کمک کرد تا ذخایر تقویت شود و تابستان را با همکاری مردم بدون مشکل جدی سپری کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،مهدی فروغی ، با بیان اینکه در حال حاضر سدهای پنجگانه تهران شامل امیر کبیر، لتیان، لار، ماملو و طالقان از نظر ذخایر آبی در مقایسه با سال گذشته و آمار بلند مدت با کاهش جدی مواجهند، اظهار داشت: سدهای تهران نسبت به سال قبل حدود 250 میلیون متر مکعب و نسبت به بلند مدت حدود 220 میلیون متر مکعب کمبود آب دارند.

وی افزود: ریزش‌های جوی فروردین و اردیبهشت کمک کرد تا ذخایر تقویت شود و تابستان را با همکاری مردم بدون مشکل جدی عبور می‌کنیم و امیدواریم که در  سال آبی جدید نیز یعنی از مهر ماه شاهد نزولات خوبی باشیم تا سال بعد مشکلی نداشته باشیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران با ابراز امیدواری از اینکه سال آینده جیره‌بندی آب نداشته باشیم، تصریح کرد: آمارهای بلند مدت نشان می‌دهد که حدود 60 درصد ریزش‌های جوی در پاییز و زمستان اتفاق می‌افتد و ما به این روند امیدواریم.

وی تاکید کرد: درست است وضعیت اقلیمی و درجه حرارت هوا بارندگی‌ها را کاهش داده ولی با طی همین روال طبیعی و پیش‌بینی‌هایی که سازمان هواشناسی در سطح استان تهران داشته تصور بر این است که وضعیت نرمالی را شاهد باشیم.

فروغی در ادامه درباره وضعیت پیشرفت برنامه جلوگیری از فرار آب سد لار نیز بیان کرد: این سد از زمان احداث به جهت زمین شناسی و ساختگاه آن همواره مشکل داشته است، مشاورین متعدد داخلی و خارجی در طول سال‌ها مطالعات فراوانی انجام داده‌اند که آب را کنترل کرده و جلوی فرار را بگیرند، اما به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

فروغی خاطرنشان کرد: تاکنون با اقداماتی مثل تثبیت بستر جلوگیری از فرار آب عملیاتی نشده، بنابراین دنبال راهکارهای جدید هستیم که پروژه‌ای شروع کنیم و بخشی از فرار را کاهش دهیم و آب را به تهران منتقل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha