رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: رشته پرستاری موتور محرکه مراقبت از سلامت است و نباید رشته دیگری جایگزین پرستاران شود.

تضاد رشته مراقبت سلامت با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: رشته پرستاری موتور محرکه مراقبت از سلامت است و نباید رشته دیگری جایگزین پرستاران شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اصغر دالوندی‌ گفت:‌ بر اساس ارزیابی مرکز توسعه خدمات پرستاری مستقر در اصفهان، در خصوص برنامه آموزشی رشته مراقبت سلامت به هیچ عنوان کار کارشناسی انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: 80 درصد از برنامه آموزشی رشته مراقبت سلامت شبیه به رشته پرستاری است، در حالی که بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر چارت آموزشی رشته جدید شباهت 50 درصدی با برنامه دیگر در حال اجرا در کشور داشته باشد، نباید رشته جدید اجرایی و اقدام به تربیت نیرو در آن انجام شود.

کشور از نظر تأمین نیروی پرستار با هیچ کمبودی‌ مواجه نیست

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رشته مراقبت سلامت نباید مورد توجه و ارزیابی قرار بگیرد، افزود: رشته پرستاری موتور محرکه مراقبت از سلامت است و نباید رشته دیگر جایگزین پرستاران شود.

دالوندی‌ عنوان کرد: رشته مراقبت سلامت نباید در هنگام اشتغال جایگزین پرستاران شود زیرا رشته پرستاری در حوزه مراقبت از بیماران در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: سازمان نظام پرستاری کشور جلسات متعددی با مسئولان وزارت بهداشت در خصوص حذف رشته مراقبت از سلامت برگزار کرده‌اند اما این افراد پرداخت پول کمتر را دلیل اصلی ایجاد رشته مراقبت از سلامت و حتی جایگزین رشته پرستاری اعلام کرده‌اند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: در حال حاضر کشور از نظر تأمین نیروی پرستار با هیچ کمبودی‌ مواجه نیست و نباید رشته مراقبت سلامت که هیچ وجاهتی‌ ندارد اقدام به تربیت نیروی انسانی در این رشته داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha