رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای جلوگیری از انتشار هرگونه بیماری مشترک بین دام و انسان هرگونه ذبح دام در معابر و اماکن عمومی و غیر مجاز که خطراتی را برای شهروندان ایجاد کند، ممنوع است.

ذبح دام عید قربان در معابر عمومی ممنوع است

سلامت نیوز:  رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای جلوگیری از انتشار هرگونه بیماری مشترک بین دام و انسان هرگونه ذبح دام در معابر و اماکن عمومی و غیر مجاز که خطراتی را برای شهروندان ایجاد کند، ممنوع است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علیرضا رفیعی پور  افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و رها شدن آ‌لودگی‌ ناشی از ذبح دام در محیط عمومی از شهروندان خواست تا ذبح نذورات و قربانی خود را در کف خیابان و محل‌های نامناسب انجام ندهند.
وی اظهارداشت: سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی امنیت غذایی، سلامت و بهداشت جامعه آمادگی دارد مانند سالهای گذشته با ایجاد جایگاه های عرضه بهداشتی دام زنده در اقصی نقاط کشور از ذبح غیربهداشتی دام جلوگیری کرده و خدمات مناسب را به شهروندان ارایه دهد.
وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی در جایگاه های تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور با نظارت های بهداشتی لازم قبل، حین و پس از کشتار دام با حضور دامپزشکان، بازرسان بهداشت و ناظرین بهداشتی به صورت رایگان انجام می شود.


رفیعی پور اضافه کرد: دام‌هایی که در جایگاه مورد تایید سازمان دامپزشکی عرضه می‌شود، قبل از حمل مورد معاینه قرار گرفته و پس از ورود به جایگاه‌ها و قبل از خرید مشتری توسط دامپزشک معاینه شده و سپس ذبح بهداشتی انجام می‌شود و هموطنان می‌توانند از سلامت کامل قربانی اطمینان کامل داشته باشند.
وی گفت: شهروندان می توانند برای اطلاعات بیشتر از نزدیک ترین جایگاه عرضه و کشتار دام به محل سکونت خود با سامانه ارتباط مردمی 1512 تماس حاصل نمایند، همچنین هموطنان هرگونه کشتار غیرمجاز دام در سطح معابر و امکان عمومی را می توانند به سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل استان ها اطلاع دهند.

** استقرار یک هزارو 800 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی
براساس آماری که سازمان دامپزشکی کشور در اختیار ایرنا قرار داد، امسال در مجموع یک هزارو 870 اکیپ ثابت و سیار شامل دکتردامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظران شرعی برای تشدید نظارت های بهداشتی بر ذبح دام روز عید قربان فعال شده که 950 اکیپ ثابت، 938 اکیپ سیار، بیش از یک هزار و 200 نفردامپزشک، یک هزارو 700 نفر بازرس بهداشت گوشت و 580 نفر ناظر شرعی در اقصی نقاط کشور مستقر می شوند که از این تعداد 186 اکیپ ثابت و 38 تیم سیار در استان تهران از بامداد روز عید قربان خدمات ارایه می دهند.
سال گذشته در روز عید قربان 933 اکیپ ثابت، 938 اکیپ سیار، یک هزارو 133 نفر دکتر دامپزشک، یک هزارو 609 نفر بازرس بهداشت گوشت و 576 نفر ناظر شرعی فعالیت داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha