رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: «واکسن روسی آنفلوآنزا به‌هیچ‌وجه مورد تائید نیست.»

واکسن روسی آنفلوآنزا مورد تائید نیست

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: «واکسن روسی آنفلوآنزا به‌هیچ‌وجه مورد تائید نیست.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فانا، مینو محرز با اشاره به اینکه سال گذشته آنفلوآنزا در کشور اپیدمیک شد، اما به علت تبلیغات سوء و شایعات مربوط به عوارض ناشی از تزریق این واکسن در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص تلگرام مردم واکسن نزدند، عنوان کرد: «حتی بیماران تحصیل‌کرده و از طبقه اجتماعی بالا هم به دلیل همین شایعات واکسن نزدند و بعضاً به آنفلوآنزا مبتلا شدند.»
وی افزود: «تزریق واکسن آنفلوآنزا به همه مردم به‌ویژه گروه‌های پرخطر اکیداً توصیه می‌شود. پزشکان هم بیماران را به واکسن زدن تشویق کنند چراکه با به‌موقع زدن واکسن بیماری قابل‌پیشگیری خواهد بود.»
محرز اضافه کرد: «زنان باردار باید حتماً واکسن را تزریق کنند. واکسن‌های مورد تائید هیچ عوارضی برای آنها ندارد. باید روی مسئله واکسن زدن تمرکز کرد و اینکه هدف ما باید پیشگیری از طریق واکسیناسیون عموم باشد.»
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: «به علت تجمع عظیم مردم در شهرهای عراق و به‌خصوص حضور ایرانیان در مراسم عاشورا و تاسوعا احتمال ابتلا افزایش می‌یابد و فقط با واکسیناسیون می‌توان از ابتلا به این بیماری تا حد بسیار زیادی پیشگیری کرد.»
رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران تصریح کرد: «چه واکسن سه‌ظرفیتی و چه واکسن چهار ظرفیتی باید حتماً از آنها استفاده کرد.»

محرز با اشاره به اینکه واکسن روسی آنفلوآنزا مورد تائید قرار نگرفته است و باید آزمایش شود، افزود: «هیچ واکسنی که مورد تائید کمیته کشوری نباشد مورد تائید و توصیه ما هم نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha