دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 251563

دبیر همایش انجمن علمی داروسازان با اشاره به اینکه 50 بیماری می تواند در بروز اختلال جنسی نقش داشته باشد، گفت: تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای در مورد برخی داروها در این زمینه می شود، کذب است چراکه اثرات درمانی آنها تأیید نشده است.

تبلیغات ماهواره ای درمان اختلال جنسی کذب است

سلامت نیوز: دبیر همایش انجمن علمی داروسازان با اشاره به اینکه 50 بیماری می تواند در بروز اختلال جنسی نقش داشته باشد، گفت: تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای در مورد برخی داروها در این زمینه می شود، کذب است چراکه اثرات درمانی آنها تأیید نشده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سیدحمید خوئی در آستانه برگزاری هفدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران در مورد اختلالات جنسی اظهار داشت:‌ این حوزه بیشتر از سایر موضوعات مرتبط با سلامت در کشور دچار فقر آماری است چراکه افراد به راحتی به پزشک مراجعه نکرده و حتی در صورت مراجعه این مشکل خود را اظهار نمی‌کنند. حتی افرادی که گرفتار ناباروری هستند، به لحاظ برخی مسایل فرهنگی مراجعه به پزشک را نوعی نقص در خود می‌دانند.


وی با اشاره به اینکه بیماران سردمزاج به ویژه در بین زنان زیاد هستند، گفت: شاید هیچگاه این افراد حاضر به مراجعه به پزشک نباشند در حالی که مشکل اختلالات جنسی نه تنها مرتبط با سلامت است، بلکه یک مشکل اجتماعی نیز به شمار می‌رود و به طور کلی یک اختلال فراگیر در دنیا است.
دبیر اجرایی هفدهمین همایش سالانه انجمن داروسازان ایران، مصرف الکل، دخانیات و استفاده از برخی داروها را در بروز اختلالات جنسی موثر دانست و عنوان کرد: آموزش بهداشت جنسی به رغم اینکه مساله مهم و اساسی است، در دستورکار برنامه‌ریزان فرهنگی و اجتماعی در کشور ما نبوده در حالی که این مساله بسیار حائز اهمیت است.


وی کاهش میل جنسی، تحریک‌پذیری مفرط و سردمزاجی را از جمله مشکلات جنسی برشمرد و اعلام کرد: بسیاری از بیماری‌های زمینه‌ای همچون مشکلات قلبی عروقی‌، پرفشاری، دیابت، افسردگی، اختلالات هورمونی همچون اختلال در غده تیروئید می‌تواند سبب اختلالات جنسی شود و به طور کلی اختلالات جنسی از عوارض بیش از 50 بیماری است و شاید بتوان گفت عوارض ناشی از مصرف حدود 100 دارو کاهش میل و قدرت جنسی است.
خوئی افزود: عوارض جنسی عارضه شایع این داروها است و گاهی افراد برای درمان اختلالات جنسی خودسرانه دارو مصرف می‌کنند در حالی که حتماً باید به پزشک و داروساز در این زمینه مراجعه کرد و باید توجه داشت که داروها و موادی که در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها در این زمینه تبلیغ می‌شود کاملاً کذب است چراکه نه تنها اثرات درمانی آنها تأیید نشده است بلکه قدرت جنسی را می‌تواند کاملاً به صورت برگشت‌ناپذیر از بین ببرد.


وی خاطرنشان کرد: ‌اگر اختلال جنسی ناشی از مشکلات روانی باشد، با مراجعه به روانپزشک می‌توان آن را درمان کرد و اگر کاهش هورمون تستسترون در مردان علت آن باشد، متخصص غدد می‌تواند به بیمار کمک کند ولی به طور کلی برای درمان اختلالات جنسی باید به متخصص اورولوژی مراجعه کرد.
هفدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران مقارن با روز داروساز و زادروز حکیم زکریای رازی در روزهای یکم تا سوم شهریورماه در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار می‌شود.
محور اصلی این همایش باروری و ناباروری و اختلالات جنسی است که 40 دانشمند در این همایش حضور خواهند داشت و جدیدترین مباحث و دستاوردهای علمی را در این حوزه‌ها مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha