بر اساس گزارشات موثق از تیرماه سال جاری بیمه نیروهای مسلح در سطح کشور الحاقیه ای را برای مراکز طرف قرارداد فیزیوتراپی در سطح کشور درنظر گرفته است که مورد اعتراض گسترده انجمن فیزیوتراپی و جامعه فیزیوتراپی قرار گرفته است.

اعتراض شدید انجمن فیزیوتراپی ایران به یک الحاقیه عجیب

سلامت نیوز:بر اساس گزارشات موثق از تیرماه سال جاری بیمه نیروهای مسلح در سطح کشور الحاقیه ای را برای مراکز طرف قرارداد فیزیوتراپی در سطح کشور درنظر گرفته است که مورد اعتراض گسترده انجمن فیزیوتراپی و جامعه فیزیوتراپی قرار گرفته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس این الحاقیه این سازمان بیمه گر راساً مبادرت به ارزشیابی و درجه بندی مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد می‌کند و بر همین اساس سطح بندی خدمات و محدودیت‌هایی نیز برای ارائه درمانهای فیزیوتراپی لحاظ کرده است و بر اساس درجه بندی خود برای مراکز فیزیوتراپی تعرفه گذاری نیز کرده است.

در این رابطه فیزیوتراپیست احمد موذن زاده - بازرس هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران عنوان کرد: الحاقیه قرارداد بیمه نیروهای مسلح دارای اشکالات قانونی و بدعت‌های متعددی است. این سازمان بیمه گر راساً مبادرت به امتیازبندی و درجه گذاری مراکز کرده است در حالیکه به‌عنوان یک سازمان خریدار خدمت به طور طبیعی مرجع مناسبی برای ارزشیابی مراکز نیست و چنین کار خطیری باید با محوریت وزارت بهداشت و با مشارکت سازمان نظام پزشکی و انجمن علمی فیزیوتراپی ایران صورت پذیرد درحالیکه بیمه نیروهای مسلح با رویکردی یک جانبه و غیرموجه مبادرت به این امر مهم کرده است که جای اعتراض جدی دارد.

موذن زاده گفت: بر اساس درجه بندی مراکز و در واقع به بهانه آن سطح بندی خدمات نیز صورت گرفته به نحوی که تعداد زیادی از مراکز طرف قرارداد این سازمان بیمه مجاز به ارایه خدمات نوین فیزیوتراپی مانند لیزر و مگنت شناخته نشدند.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی شیراز افزود: بدعت عجیب دیگری که در این الحاقیه به چشم می‌خورد این است که بیمه نیروهای مسلح به بهانه پوشش وسیع تر خدمات تکمیلی مبادرت به شکستن تعرفه‌های قانونی مصوب شورای عالی بیمه کرده است.

موذن زاده بیان داشت: متاسفانه رشد تعرفه‌های مصوب شورای عالی بیمه طی سه سال اخیر برای خدمات درمانی فیزیوتراپی بسیار ناچیز و فقط حدود 10٪ بوده است و بر اساس این الحاقیه ما باید علی رغم وجود تورم لجام گسیخته با تعرفه چهار پنج سال پیش کار کنیم.

بازرس انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: ما تاکنون ضمن مذاکره با مسؤلین ارشد بیمه نیروهای مسلح در تهران و مراکز استانها و بیان اشکالات و ایرادات قانونی این الحاقیه در جهت خدمت رسانی به بیمه شدگان مماشات کرده ایم تا به روند درمانی بیماران خللی وارد نشود ولی متاسفانه همکاران ما را در سراسر کشور تهدید کردند که در صورت عدم امضای الحاقیه از ابتدای شهریور ماه لغو قرارداد می‌شوند.

وی در پایان افزود: در صورتیکه این سازمان بر اجرای الحاقیه با این شرایط ناموجه اصرار داشته باشد ما چاره ای جز طرح دعوی در مراجع ذی صلاح و دفاع از حقوق مشروع همکاران زحمتکش و خدمتگزار فیزیوتراپیست نخواهیم داشت و همکاران ما نیز زیربار امضای این الحاقیه نمی‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha