مدیرعامل سازمان بیمه سلامت،گفت: برای نخستین بار در سال 97 میزان 30 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه برای پرداخت به ارائه دهندگان خدمت بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود.

30هزار میلیارد ریال اسناد خزانه به دانشگاه‌های پزشکی اختصاص یافت

سلامت نیوز: طاهر موهبتی درباره بدهی‌های سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت در انتهای سال 95 حدود 5 هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشت و پیش‌بینی این بود که بدهی‌ها در سال 96 به عدد 9 تا 10 هزار میلیارد تومان برسد، اما با مدیریت منابع و مصارف تا پایان اسفند 96 حدود 7 هزار و 400 میلیارد تومان رسید که حدود 6 هزار میلیارد تومان از این عدد مربوط به بخش‌های دولتی است.
به گزارش روز سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موهبتی اظهار داشت: در همین راستا مجلس شورای اسلامی در بند ه تبصره 5 بودجه سال 97 تدبیر کرد که 47 هزار و 500 میلیارد ریال اسناد خزانه به ما تحویل داده شود تا به طلبکاران بدهیم. بخش عمده‌ای از بدهی ما مربوط به بخش خصوصی است و قسمت عمده آن نیز مربوط به قسمت سرپایی می‌شود. در نتیجه اسناد خزانه برای این افراد کارایی لازم را ندارد و تصمیم گرفتیم اسناد خزانه را به دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهیم.
موهبتی ادامه داد: با تدبیری که صورت گرفت تاکنون 30 هزار میلیارد ریال اسناد در اختیار ما قرار گرفت که 10 هزار میلیارد ریال از آن 14 ماهه است و نرخ تنزیل آن نیز حداکثر 15 درصد در سال است. برای ایجاد جاذبه بیشتر و تامین نیاز بخشی از ارائه دهندگان خدمت، بالاترین حد نرخ تنزیل را بر اساس آیین‌نامه برای آن در نظر گرفتیم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این‌که دانشگاه‌های علوم پزشکی با اولویت شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی این مبالغ را پرداخت خواهند کرد، اظهار کرد: برای 20 هزار میلیارد ریال نیز 30 درصد تنزیل در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه مذاکراتی با بانک‌ها برای تبدیل این اسناد خزانه به پول انجام شده، گفت: تاکید وزیر بهداشت بر تبدیل این اسناد به پول بود که با وجود مذاکره‌هایی که با چند بانک انجام دادیم، نتیجه لازم حاصل نشد.
موهبتی درباره شایعه تخصیص اسناد خزانه به اشخاص حقیقی نیز بیان کرد: این اولین بار است که در سال 97 اسناد خزانه بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود و سازمان بیمه سلامت نیز آگاهی کامل دارد که این اسناد جذابیت زیادی برای اشخاص حقیقی ندارد و تصمیم گرفتیم اسناد خزانه را به دانشگاه‌ها تخصیص بدهیم تا با اولویت شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی توزیع کنند و بخشی از نگرانی‌های شرکت‌ها برطرف شود.
رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت درباره برخی اظهار نظرها در مورد بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها نیز گفت: از ابتدای سال 97، پرداختی سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها به صورت ماه به ماه انجام می‌شود. البته در موارد بسیار نادر ممکن است بدهی به داروخانه‌ها مربوط به بهمن ماه و در مواردی هم مربوط به اسفند ماه سال گذشته وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: مهم‌ترین هدف سازمان بیمه سلامت این است که پرداخت‌های خود را منظم کند تا ارائه دهنده خدمت بداند که حداقل بین بیست و پنجم تا آخر هر ماه پرداختی به حساب او واریز خواهد شد تا بتواند رفتارهای خود را بر همین اساس تنظیم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha