چند سالی است زندگی تباهی دارم فقط به این علت که خانمم مانند سابق من را دوست ندارد، آن هم به دلیل اشتباهی که از من سر زد و به او خیانت کردم.

از خانمم می خواهم یا خیانتم را ببخشد یا ترکم کند

سلامت نیوز:چند سالی است زندگی تباهی دارم فقط به این علت که خانمم مانند سابق من را دوست ندارد، آن هم به دلیل اشتباهی که از من سر زد و به او خیانت کردم.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان روزنامه خراسان نوشته است: خانمم سال هاست من را با نگاه و زبانش ملامت می کند، من قلبا عاشقش هستم اما می خواهم از او خواهش کنم این ماجرا را تمام کند یعنی یا من را عمیقا بعد از چهار سال ببخشد یا اگر واقعا نمی تواند، برای همیشه تنهایم بگذارد. آیا تصمیمم درست است؟

پاسخ:
مخاطب گرامی، ابتدا باید بگویم دلیل اصلی خیانت زن و شوهرها، مشکلات زناشویی است. احساس تنهایی، تامین نشدن نیازها، نداشتن تفاهم و اختلافات عقیدتی باعث می شود فرد برای رسیدن به خواسته هایش به دنبال شخصی بگردد که درک متقابل از رابطه داشته باشد یا بهتر از همسرش رفتار کند. با توضیحات شما در پیامک تان باید گفت سوء ظن، احساسی بسیار قوی است که همسر شما با آن درگیر شده و به سختی می تواند آن را پنهان کند. معمولا افراد مظنون، شک و بدگمانی را با اتهامات و رفتارهای پرخاشگرانه و کنجکاوی بیشتر و اصرارهای
بی پایان نشان می دهند. در ادامه به شما مخاطب گرامی، راهکارهای مقابله با سوء ظن همسرتان را شرح می دهیم تا پاسخ سوال پایانی تان را بیابید.


   نگویید ول کن، تموم شد و رفت!
ممکن است شما بعد از خیانت که به گفته خودتان به صورت سهوی انجام شده است، تصمیم جدی برای جبران اشتباه و برگرداندن اعتماد گرفته اید و دوست دارید رنگ و بوی زندگی خود را تغییر دهید اما گوشه چشم شما باید به این باشد که در دل همسرتان چه می گذرد. با او همدردی کنید. با تلاشی صمیمانه و معقول، برای حفظ و بقای ازدواج خود تلاش کنید. نکته مهم این که هرگز به همسر خود نگویید: «خانم نمی توانم گذشته را جبران کنم و تو باید بحث را تمام کنی. ول کن. تموم شد گذشته ها و ... ».


   خودتان را جای همسرتان بگذارید
خودتان را جای همسرتان بگذارید. خاطره این واقعه بسیار سخت و عذاب آور است و باعث آشفتگی ذهن می شود. هیچ چیز تحملش سخت تر از بی وفایی نیست. به همسرتان زمان بدهید. به طور کامل، مثل یک دوست صمیمی به حرف های او گوش دهید و حرف هایش را تایید کنید. پذیرش احساسات آسیب دیده از طرف شما نه تنها به همسرتان آرامش می دهد بلکه کار را برای بخشش آسان می کند و در رابطه مجدد لذت بخش بسیار تاثیر دارد، پس صبور باشید.


 با تنهایی به آرامش نمی رسید
در متن پیامک تان اشاره به تنها گذاشتن و ترک همسرتان کرده بودید، مطمئن باشید این گونه به آرامش نخواهید رسید. بهتر است به جای قطع ارتباط با همسرتان، با استفاده از مهارت های زندگی برای جبران آسیب و ترمیم اعتماد تلاش کنید بنابراین به دنبال احیای این رابطه باشید نه ترک آن.


   رابطه با همسرتان را بهبود ببخشید
بدترین حالت ممکن بعد از خیانت این است که شما با همسرتان بمانید اما هیچ تلاشی برای افزایش صمیمیت و دلگرمی در زندگی خود نکنید. تصور نکنید اتفاق خاصی نیفتاده است. این فکر شما را از بهبود رابطه دور می کند. در پرونده های مشاوره طلاق مشاهده کرده ایم که خانم ها با دیدن رفتار بی تفاوتی و اهمیت ندادن مرد به بهتر کردن رابطه صمیمی خود، تصمیم جدی برای طلاق می گیرند. شما اگر با کمال احترام برای برگرداندن صمیمیت و رابطه لذت بخش تلاش کنید، به طور قطع زندگی شما دگرگون می شود و مطمئن باشید همسرتان هم متوجه این تحول خواهد شد.


   مسئولیت عهدشکنی تان را بپذیرید
شما باید تمام مسئولیت بی وفایی خویش را بپذیرید و سعی کنید از هر راهی که شده امنیت و آرامش سابق را به زندگی تان بازگردانید. بگذارید همسرتان هر سوالی دارد از شما بپرسد حتی اگر بارها و بارها پرسیده است. شاید این گونه به آرامش می رسد. سعی نکنید همسرتان را هم شریک این بی وفایی قلمداد کنید. ابتدا اعتماد و وفاداری او را به دست آورید، بعد از موفقیت در این مرحله، در جوی آرام به نقایص و کمبودهای رابطه تان که باعث این بی وفایی شده، اشاره و برای رفع آن با هم همفکری کنید.

به خاطر داشته باشید هر نوع عهدشکنی، چالش ها و مشکلات عاطفی خاص خود را دارد و راه حل های هر نوع خیانت نیز متفاوت و خاص است و فرایند بهبود بسته به موقعیت و همین طور تفاوت های فردی زوج ها منحصر به فرد است؛ پس تکرار می کنم تمام تلاش خود را برای احیای این رابطه انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha