عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: بیماری‌هایی همچون ام‌اس، سکته‌های چشمی، افزایش فشار داخل مغزی و سن بالا می‌تواند سبب بروز دوبینی شود.

علل بروز دوبینی/ عوارض درمان خودسرانه بیماری‌های چشمی

سلامت نیوز:عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: بیماری‌هایی همچون ام‌اس، سکته‌های چشمی، افزایش فشار داخل مغزی و سن بالا می‌تواند سبب بروز دوبینی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر مصطفی سلطان سنجری، در ارتباط با برگزاری بیست و هشتمین کنگره چشم، اظهار داشت: بیماران مختلف چشمی و مسائل روز در این زمینه توسط اساتید و صاحبنظران برجسته مطرح می‌شود و این کنگره به صورت بین‌المللی بوده و ۱۸ میهمان خارجی از کشورهایی همچون آمریکا، سنگاپور و هندوستان حضور دارند  و علاوه بر تبادل اطلاعات جدیدترین یافته‌های علمی نیز ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوبینی، عفونت‌های چشمی، سرطان چشم از جمله بیماری‌هایی است که در این کنگره مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد، اظهار داشت: دوبینی معمولاً نشانه‌ای از بیماری‌های مغز و اعصاب و آسیب به اعصاب حرکتی چشم است، بنابراین باید جدی گرفته شود و فرد حتماً به متخصص چشم مراجعه کند که پس از آن در صورت نیاز به متخصص مغز و اعصاب نیز ارجاع داده می‌شود.

دبیر علمی بیست و هشتمین کنگره بین‌المللی چشم ادامه داد: بیماری‌هایی همچون ام‌اس، سکته‌های چشمی، افزایش فشار داخل مغزی و سن بالا می‌توانند سبب دوبینی شود همچنین تومورهای مختلف این عارضه را داشته که با دوبینی همراه باشد.

وی گفت: درمان دوبینی به صورتی بوده که در گام نخست باید علت این مشکل پیدا شود و پس از آن درمان صورت گیرد که تزریق بوتاکس و اعمال جراحی بعد از رفع بیماری زمینه‌ای توسط چشم‌پزشکان بسته به شرایط جسمانی بیمار توصیه می‌شود.

این فوق‌تخصص اعصاب و انحرافات چشم، خاطرنشان کرد: افراد در مورد بیماری‌های چشمی به هیچ عنوان نباید خوددرمانی کنند چرا که این مسئله می‌تواند عوارض مختلفی را به همراه داشته باشد بنابراین هنگام بروز مشکلات چشمی در بزرگسالان یا کودکان حتما باید چشم‌پزشک، فرد را مورد ارزیابی و بررسی و سپس درمان قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha