این روزها بحث معوقات وصول نشده پرستاران، در دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور مطرح است و خبرهای بسیاری از نارضایتی پرستاران در این رابطه به گوش می رسد. واقعیت مطلب این است که وزارت بهداشت و شخص وزیر از این موضوع بی اطلاع نیستند اما کمبود منابع در مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی عاملی است که مانع از وصول مطالبات قشر شریف پرستاری کشور می شود.

کمبود منابع در وزارت بهداشت علت اصلی معوقات پرستاران است

سلامت نیوز: این روزها بحث معوقات وصول نشده پرستاران، در دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور مطرح است و خبرهای بسیاری از نارضایتی پرستاران در این رابطه به گوش می رسد. واقعیت مطلب این است که وزارت بهداشت و شخص وزیر از این موضوع بی اطلاع نیستند اما کمبود منابع در مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی عاملی است که مانع از وصول مطالبات قشر شریف پرستاری کشور می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر اصغر دالوندی در خصوص موضوع معوقات پرستاری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده صنفی و حرفه ای پرستاران کشور تا کنون پیگیری های بسیاری در خصوص معوقات پرستاران داشته اما با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و کمبود بودجه و منابع در مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، پرداخت حجم عظیم مطالبات معوقه پرستاران تا کنون میسر نشده است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: طی جلسه شورای هماهنگی پرستاران که اخیراً با حضور وزیر بهداشت در محل معاونت پرستاری وزارت بهداشت برگزار شد، دکتر قاضی زاده هاشمی اظهار داشت که از مشکلات پرستاران کاملاً مطلع است و در سال 98 اولویت اصلی وزارت بهداشت حل مشکلات حوزه پرستاری خواهد بود.

دکتر دالوندی در ادامه افزود: بر هیچ کس پوشیده نیست که جامعه بزرگ پرستاری کشور در حقیقت ستون فقرات نظام سلامت به شمار می آید و بایستی با توجه کردن به این قشر کلیدی و حل مشکلات و معضلات آنها در جهت ارتقاء روحیه و افزایش انگیزه شغلی پرستاران کشورمان قدم برداریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به همکارانمان در جای جای کشور این اطمینان را می دهیم که ما و همکارانمان در سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده جامعه پرستاری پیگیر مطالبات اصلی آنها اعم از اجرای قانون بهره وری و سختی كار در كلیه مراكز درمانی، اجرای صلاحیت حرفه ای ، پیگیر ام المطالبه پرستاری یعنی اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری و نیز وصول مطالبات معوقه پرستاران هستیم و از هیچ تلاش و پیگیری در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

بسیاری از این موارد فوق  از طریق كمیسیون بهداشت و كمیسیون اجتماعی مجلس در حال پیگیری است ، و امیدواریم مجلس محترم بودجه اجرای انها را در سال ٩٨ پیش بینی و تصویب نماید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha