عوامل محیطی در بروز 25 درصد از بیماری ها موثر هستند كه با برنامه های پیشگیرانه می توان از بروز آن جلوگیری كرد.

سلامت نیوز :عوامل محیطی در بروز 25 درصد از بیماری ها موثر هستند كه با برنامه های پیشگیرانه می توان از بروز آن جلوگیری كرد.  

دکتر احسان رفیعی منش مدیر گروه تخصصی و حرفه ای بهداشت محیط مرکز بهداشت خراسان رضوی با بیان این که عوامل محیطی در بروز بیماری های دستگاه گوارش ، مشکلات و عفونت های تنفسی، حوادث غیر عمدی و ایدز موثر هستند، اظهار داشت: با اجرای برنامه های پیشگیرانه ، برنامه ریزی و مدیریت بهداشت محیط می توان از بروز بیماری ها و در نتیجه مرگ و میر ناشی از آن جلوگیری کرد.
وی افزود: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی عوامل محیطی در بروز 3/1 بیماری های کودکان ، 19 درصد سرطان ها و 25 درصد مرگ و میر افراد در جهان  ارتباط مستقیم دارد .
دكتر احسان رفیعی منش با اشاره به این که در ایران نیز سالانه 81 هزار نفر به علت عوامل محیطی جان خود را از دست می دهند، خاطرنشان كرد: با افزایش مشارکت عمومی، همکاری بین بخشی، استفاده از فن آوری های نوین مناسب و برقراری عدالت اجتماعی به منظور توسعه برنامه های بهداشتی ، می توان از وقوع مرگ و میر در کشور جلوگیری کرد.
مدیر گروه تخصصی بهداشت محیط مرکز بهداشت خراسان رضوی توسعه خانه های بهداشت و اجرای طرح پزشک خانواده را از گام های موثر وزارت بهداشت در کاهش مرگ و میر ناشی از عوامل محیطی برشمرد وتصریح كرد: فرهنگ سازی و ارتقاء آموزش های بهداشتی جامعه می تواند راهکاری مناسب در ارتقاء سلامت جامعه باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha