دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 252054

مطالعات جدید محققان دانشگاه ایالتی نیویورک نشان می دهد تاثیر رژیم غذایی غنی و سالم بر سلامت عاطفی زنان بسیار بیشتر از مردان است.

نقش رژیم غذایی بر سلامت عاطفی زنان

سلامت نیوز:  مطالعات جدید محققان دانشگاه ایالتی نیویورک نشان می دهد تاثیر رژیم غذایی غنی و سالم بر سلامت عاطفی زنان بسیار بیشتر از مردان است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، تفاوت های آناتومی و عملکردی مغز زنان و مردان نقش مهمی در حالات و حساسیت های عاطفی و روانی دارد.
محققان دانشگاه ایالتی نیویورک با بررسی 563 شرکت کننده (48 درصد مرد و 52 درصد زن) دریافتند زنان با پیروی از رژیم غذایی متعادل و سالم و رعایت شیوه زندگی سالم می توانند سلامت عاطفی را تجربه کنند و به بیان دیگر تاثیر رژیم غذایی و شیوه زندگی بر سلامت عاطفی زنان بسیار شدیدتر از مردان است.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،مطالعات قبلی نشان داد رژیم غذایی غنی و سالم نقش قابل توجهی بر حجم مغز و تکامل شناختی دارد و مطالعات جدید نشان می دهد این عامل در سلامت عاطفی نیز بسیار با اهمیت است و زنان را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد.
بر اساس مطالعات قبلی زنان بیشتر تحت تاثیر اختلال افسردگی و استرس قرار دارند و این مطالعه جدید شاید جواب این واقعیت باشد. تاثیر رژیم غذایی بر خلق و خو را نمی توان نادیده گرفت و اهمیت به این موضوع در درمان اختلالات روانی بسیار کارساز است. رژیم غذایی مدیترانه ای بهترین گزینه برای افزایش سلامت روانی و عاطفی است.


رژیم مدیترانه ای به طور معمول شامل چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون، آجیل و آووکادو، همراه با سبزیجاتی مانند کرفس، اسفناج و هویج است.
این سبزیجات غنی از نیتریت و نیترات هستند و ترکیب این دو گروه غذایی باعث تشکیل اسیدهای چرب نیترو می شود. در رژیم غذایی مدیترانه ای جایی برای گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده و قندهای مصنوعی وجود ندارد. استفاده از مقادیر زیاد میوه، سبزیجات، روغن زیتون، لوبیا و غلات و محصولات لبنی کم چرب در این رژیم غذایی توصیه شده است.
نتایج این مطالعه در نشریه Nutritional Neuroscience منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha