دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 252061

کارشناسان هشدار دادند: نزدیک به نیمی از مدارس جهان از دسترسی به آب سالم و سرویس بهداشتی محروم هستند.

محرومیت نیمی از مدارس جهان از آب سالم و توالت

سلامت نیوز:کارشناسان هشدار دادند: نزدیک به نیمی از مدارس جهان از دسترسی به آب سالم و سرویس بهداشتی محروم هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان با بیان اینکه نیمی از مدارس جهان از سرویس بهداشتی و آب سالم بی‌بهره هستند، اظهار داشتند: این شرایط میلیون‌ها کودک را در معرض ابتلا به بیماری قرار می‌دهد. تقریبا ۹۰۰ میلیون کودک با چالش کمبود خدمات اولیه بهداشتی در دوره تحصیل مواجه هستند که باعث می‌شود سلامت‌شان را از دست بدهند و در نتیجه برخی از آنان از رفتن به مدرسه محروم می‌شوند.

دکتر "ریک جانستون" از سازمان بهداشت جهانی و یکی از محققان این مطالعه گفت: بدون وجود این ضروریات زندگی نمی‌توان از محیط آموزشی با کیفیت برخوردار بود.

این در حالی است که رهبران جهان بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متعهد شده‌اند تا خدمات بهداشتی و دسترسی به آب سالم را در اختیار تمامی کودکان قرار دهند و تضمین کنند که تمامی کودکان از حق کسب علم برخوردار خواهند بود.

عدم دسترسی به آب سالم و خدمات بهداشتی موجب از دست رفتن آب بدن، بیماری و حتی مرگ می‌شود. هرچند، طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان ملل متحد، بسیاری از کودکان مجبور می‌شوند در این مدارس حاضر شوند و سلامت خود را به خطر اندازند.

در این گزارش آمده است که نزدیک به یک سوم از مدارس ابتدایی و راهنمایی از دسترسی به منابع آب شرب سالم محروم هستند که این امر نزدیک به ۷۵۰ میلیون کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به علاوه نزدیک به ۲۰ درصد از مدارس هیچ گونه دسترسی به آب سالم ندارند.

به گزارش عرب‌نیوز، همچنین بیش از یک سوم از مدارس از سرویس‌ بهداشتی محروم هستند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha