سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 252131

براساس مطالعات جدید مشخص شد که میزان خواب بیش از حد یا کم می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. شش تا هشت ساعت خواب شبانه برای قلب مفید است. محققان هشدار داده اند که با کم شدن این میزان خواب به طور بالقوه خطر بیماری های قلب و عروق و یا سکته مغزی افزایش می یابد.

برای داشتن یک قلب سالم چقدر بخوابیم؟

سلامت نیوز: براساس مطالعات جدید مشخص شد که میزان خواب بیش از حد یا کم می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. شش تا هشت ساعت خواب شبانه برای قلب مفید است. محققان هشدار داده اند که با کم شدن این میزان خواب به طور بالقوه خطر بیماری های قلب و عروق و یا سکته مغزی افزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، با استفاده از داده های بیش از یک میلیون بزرگسال، دانشمندان دریافته اند که برای حفظ سلامت قلب باید از هر دو بی خوابی و زیاد خوابیدن اجتناب کرد.

مطالعاتی که در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا در مونیخ آلمان انجام شده است، نشان می دهند: افرادی که کمتر از شش ساعت یا بیش از هشت ساعت خواب در شب دارند خود را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی قرار می دهند.

خطر بروز بیماریهای قلبی در بزرگسالانی که شبانه شش تا هشت ساعت خواب دارند و یا به عبارتی خواب کوتاه دارند ۱۱ درصد و در بزرگسالانی که خواب طولانی مدت دارند ۳۳ درصد افزایش می یابد.

برای روشن شدن علت دقیق این مشکل تحقیقات بیشتری لازم است ، اما خواب بر فرآیندهای بیولوژیکی مانند متابولیسم گلوکز، فشار خون و التهاب تأثیر می گذارد که این ها همه بر بیماری های قلبی عروقی تأثیر دارند.

داشتن یک شب خوب و در ادامه یک خواب خوب  برای سلامتی بسیار مهم است. البته گاهی یک شب بی خوابی و یا بی خوابی های تعطیلات آخر هفته اجتناب نا پذیرند. با این حال، اگر به طور مرتب با میزان خواب خود مبارزه کنید، مشکلات سلامتی شما هشدار دهنده می شوند. کمبود خواب علاوه بر تأثیر منفی بر کیفیت زندگی مشکلات سلامتی قلبی را نیز برایتان به ارمغان می آورد.

منبع: www.independent.co.uk

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha