مرد عائله‌مندی که برای امرار معاش خانواده اش، جایگاه سوخت ال‌پی‌آی راه اندازی کرده بود،بر حسب یک اتفاق ناخواسته درگیر مرگ یک نفر و راهی زندان شد. تصویر حریق جایگاه گاز، زندگی یک کارگر را به آتش کشید

حریق جایگاه گاز، زندگی یک کارگر را به آتش کشید

سلامت نیوز:مرد عائله‌مندی که برای امرار معاش خانواده اش، جایگاه سوخت ال‌پی‌آی راه اندازی کرده بود،بر حسب یک اتفاق ناخواسته درگیر مرگ یک نفر و راهی زندان شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، اکبر آقا مرد ۴۰ ساله اهوازی است که بعد از سال‌ها کارگری در یک شرکت تهیه سیلندرهای کربن استیل به دلیل تعدیل نیرو از کار بی کار شد و با وجود مشکلات معیشتی بسیار برای مدتی خانه نشین بود تا اینکه به پیشنهاد یکی از همکاران سابق خود تصمیم به افتتاح جایگاه گاز می‌کند که متاسفانه در ابتدای فعالیت بعد از گازگیری یکی از خودروها و استارت خودرو کناری آن محوطه گرفتار حریق می‌شود.

سوختگی شدید فرزند

در پی این حادثه ناخواسته دو نفر از مراجعین فوت کرده و فرزند اکبرآقا و دو نفر از شاگردان این جایگاه با سوختگی شدیدی روانه بیمارستان می‌شوند که با گذشت تنها چند روز اکبرآقا که خود بابت جراحت بالای فرزندش درگیر کارهای پزشکی بود متوجه طرح شکایت اولیاءدم و کارگران مجروح حادثه می‌شود.

در بررسی‌های به عمل آمده از سوی کارشناسان علت اصلی وقوع حادثه انباشت گاز قابل انفجار در فضای کارگاه و وسایل و اتصالات برقی معمولی معین شده و طبق تشخیص دادگاه رسیدگی کننده با تعیین تقصیر ۸۰ درصدی برای اکبرآقا او به علت ناتوانی در پرداخت دیه ۵۲۶ میلیون تومانی فوتی و جرحی روانه زندان می‌شود.

بر اساس اظهارات مطلعین و شاهدان پرونده در زمان وقوع حادثه به دلیل تخلیه کامل کپسول‌های گاز ۲۵ کیلویی بوی گاز بیش از حد معمول بوده و همین امر با استارت یکی از خودروها و ایجاد یک جرقه کوچک منتهی به یک فاجعه می‌شود.

جایگاه یاد شده فاقد مجوزهای قانونی بوده و به صورت دستی و خارج از نظامات قانونی که به طور دقیق تمامی شرایط ایمنی و حفاظتی را لحاظ کرده احداث گردیده بود؛ به نحوی که در فضای محدود جایگاه در هنگام سوختگیری تنها به اندازه دو خودرو ظرفیت وجود داشت.

اما این همه بی‌قاعدگی این کارگاه نبوده و جالب است به دلیل قیمت ارزان‌تر سوخت در جایگاه مذکور یکی از مشتریان می‌بایست حتما از سمت عقب وارد شده و در راستای خودروی دیگر قرار می‌گرفت که همین امر به دلیل ازدحام مشتری و عدم امکان خروج خودروی دچار حریق دامنه خسارت‌ها بیش از آن میزانی شد که به اکبرآقا تحمیل شده بود.

هرچند با برگزاری جلسات صلح و سازش از سوی ستاد دیه طلبکاران با گذشت مبلغ ۲۴۶ میلیون تومانی خود شرایط آزادی این افراد را تسهیل کردند اما این زندانی نیازمند بابت الباقی بدهی از ۱۵ مرداد ماه سال گذشته (۱۳۹۶) در بند حضور دارد.

خیرینی که تمایل به آزادی این زندانی نیازمند دارند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با ورود به درگاه اینترنتی https://idpay.ir/setad-diyeh و تحریر تیتر این خبر در قسمت توضیحات، مبلغ مد نظر خود را به حساب ستاد دیه کشور واریز کرده و در ثواب این کار نیک شریک باشند.

همچنین خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌ قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند.

روابط عمومی ستاد دیه کشور با تلفن تماس ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha