مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از حذف دفترچه بیمه سلامت در ۶۰۱ بیمارستان دولتی خبر داد و گفت: ورژن دوم این برنامه هم اکنون در ۲۴۹ بیمارستان در حال اجرا بوده و تلاش‌ها برای حذف کاغذ و دیجیتالی شدن امضاها است.

آخرین وضعیت پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از حذف دفترچه بیمه سلامت در ۶۰۱ بیمارستان دولتی خبر داد و گفت: ورژن دوم این برنامه هم اکنون در ۲۴۹ بیمارستان در حال اجرا بوده و تلاش‌ها برای حذف کاغذ و دیجیتالی شدن امضاها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا،  مهندس طاهر موهبتی در نشستی خبری گفت: سازمان بیمه سلامت در پنج سطح صندوق کارکنان دولت با ۷۰۰ هزار نفر عضو، شهدا، دانشجویان، طلاب و بهزیستی با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو، صندوق روستاییان با ۲۲ میلیون نفر و صندوق بیمه سلامت همگانی با ۱۴ میلیون و ۶هزار عضو فعال و غیرفعال ارائه خدمات کرده و ۸۵ درصد از بیمه شدگان خدمات رایگان دریافت می‌کنند و در صورت مطلوب بودن شرایط، تلاش‌ برای رساندن هزینه سلامت از جیب مردم به ۲۵ درصد است.

وی با بیان این که بیمه سلامت، مطلوب قشر محروم است، گفت: بیمه سلامت برای پوشش خدمات درمانی و بهداشتی طبقات محروم است، اما تمامی ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت، زیر خط فقر نبوده و سازمان نیز دسترسی لازم به اطلاعات مالی افراد تحت پوشش برای حذف بیمه پولدارها ندارد.

وی عنوان کرد: این درحالیست که بر اساس ارقام ارائه شده از مرکز آمار کشور، حدود ۱۰.۵ درصد از کل جمعیت کشور (حدود شش و نیم میلیون نفر) تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

موهبتی در ادامه از تلاش وزارت بهداشت برای حل مشکلات دارویی بیماران خاص در کشور خبر داد و گفت: وزارت بهداشت در تلاش است تا مابه‌التفاوت خوبی برای تهیه‌ این داروها داده شود تا بیماران مشکل دیگری جز رنج بیماری نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از حذف دفترچه بیمه سلامت در ۶۰۱ بیمارستان دولتی خبر داد و عنوان کرد: ورژن دوم این برنامه هم اکنون در ۲۴۹ بیمارستان در حال اجرا بوده و تلاش‌ها برای حذف کاغذ و دیجیتالی شدن امضاها است.

وی در ادامه در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ادعای شکست طرح تحول سلامت از سوی یکی از نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده تا کنون این ادعا را به طور مستقیم از ایشان نشنیده‌ام، در طرح تحول سلامت به دنبال کاهش ۲۹ درصدی پرداخت هزینه از سوی مردم بودیم، افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی، بهبود فضای بیمارستان، هتلینگ و مقاوم سازی، جبران کمبود دارو و افزایش سطح دسترسی و عدالت در حوزه خدمات بهداشتی درمانی از مزایای اجرای طرح تحول سلامت بوده و با وجود برخی مشکلات در این طرح، نباید از این خوشحال شویم که کسی می‌گوید طرح تحول شکست خورده است.

موهبتی در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات سازمان بیمه سلامت در راستای طرح تحول سلامت اظهار کرد: استقرار سازمان الکترونیک (رسیدگی به اسناد پزشکی در کشور)، طراحی سامانه کنترل خدمات تصویربرداری برای اولین بار، رفع همپوشانی با سازمان بیمه تامین اجتماعی، مدیریت منابع و مصارف و اجرای راهنماهای بالینی از جمله اقدامات سازمان بیمه سلامت در راستای طرح تحول بوده است.

وی در پایان با اشاره به پرداخت‌های سازمان بیمه سلامت گفت: زمانی که سازمان را تحویل گرفتیم، بدهی به دانشگاه‌ها ۱۲ تا ۱۴ ماه و بدهی به بخش خصوصی ۱۱ ماه بود که اکنون به حداکثر شش ماه رسیده و در حوزه داروخانه‌ها نیز به روز هستیم.  در مجموع می‌توان گفت پرداخت‌هایمان از ابتدای سال ۹۷ به‌روزتر شده است، بدهی آذربایجان شرقی نیز ۱۵۶ میلیارد تومان بود.

وحید مجیدی، مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان این که نزدیک به ۵۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: این تعداد شامل جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده و با حدود سه هزار موسسه (حدود ۹۰ درصد موسسات) طرف قرارداد هستیم و ۶۶ دفتر پیشخوان خدمات بیمه در سطح استان ارائه خدمات می‌کنند.

وی با اشاره به تراز کلی استان گفت: ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به موسسات مختلف پرداخت شده است.

وی از کلنگ‌زنی شش پروژه در سال گذشته در شهرستان‌های ملکان، عجب شیر، چهاراویماق، کلیبر، سراب خدافرین خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی و افتتاح شده‌اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha