مدرس فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است، بازیکنان فوتبال در طول تمرینات شدید، طولانی مدت و مستمر از مصرف منیزیم غافل نشوند.

فوتبالیست‌ها از خوردن مواد غذایی حاوی منیزیم غافل نشوند

سلامت نیوز:مدرس فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است، بازیکنان فوتبال در طول تمرینات شدید، طولانی مدت و مستمر از مصرف منیزیم غافل نشوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر غلامرضا جهانی ، افزود: در طول تمرینات شدید، طولانی مدت و مستمر نیاز بدن بازیکنان فوتبال به منیزیم افزایش پیدا می‌کند. همچنین منیزیم چون نقش انسولین را بازی می‌کند در حفظ سطوح قند ضروری است. منیزیم موجب خواب بهتر شده و بی‌خوابی را کاهش می‌دهد. ضمن این که برای مقابله با استرس، افزایش انرژی بدن و کار کردن بهتر بدن کمک می‌کند.

وی گفت: کمبود منیزیم سبب اختلالات عصبی، خستگی‌های مزمن، کمردرد، حملات میگرنی، ضعف عضلانی، کاهش اشتها، حالت تهوع و بی خوابی و ریتم نامنظم ضربان قلب می‌شود. بنابراین به ورزشکاران توصیه می‌شود از مواد غذایی همچون توفو (پنیر سویا)، آجیل (بادام، بادام زمینی، پسته، گردوی سیاه و …)، غلات، گندم، آرد سویا، ملاس و…  که دارای منابع خوب منیزیم هستند، استفاده کنند.

جهانی اضافه کرد: منیزیم از ریزمغذی‌هایی است که به جذب کلسیم کمک کرده و یکی از ضروری ترین املاح است. این ریز مغذی‌ها در مواد غذایی مانند سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج، کلم بروکلی، نعنا و علاوه بر آن، در خیار، لوبیا سبز، گوجه فرنگی، چغندر و برگ چغندر، بلوط، سیب زمینی با پوست و سیب زمینی شیرین، دانه های گیاه کتان، کنجد، تخمه آفتابگردان، تخمه کدوحلوایی، تخم رازیانه، تخم زیره، تخم ترخون، تخم مرزنجوش و تخم خشخاش و در لبنیات مانند شیر و ماست و نیز در آرد جو، آرد گندم و بلغور گندم، حبوبات، جودوسر، موز و ماهی یافت می شود. بنابراین به ورزشکاران توصیه می‌شود از مصرف این مواد غذایی غافل نشوند.
 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می‌دهد فقر منیزیم در بدن یکی از دلایل افزایش ابتلا به حملات قلبی است. منیزیم ریتم ناموزون قلب را تنظیم کرده و از وقوع حملات قلبی می‌کاهد، بنابراین فوتبالیست‌ها باید به این نکات توجه داشته باشند که دریافت کم منیزیم، باعث اختلال در ریتم قلبی و بروز حملات و سکته های قلبی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha