سلامت نیوز :معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: نمودار سازمانی سازمان غذا و دارو شب گذشته توسط شورای عالی اداری به امضا رسید و طی چند روز آینده با ابلاغ رسمی وزیر بهداشت این سازمان كار خود را آغاز می‌كند.

به گزارش فارس، احمد شیبانی صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تشكیل این سازمان از 15 سال پیش در وزارت بهداشت مطرح بود و ضرورت ایجاد آن احساس می‌شد چرا كه هم موضوع غذا و هم دارو از اهمیت بالایی برخوردار است و هم بیش از 90 درصد كشورهای دنیا بخش غذا و دارو را به صورت سازمان اداره می‌كنند.

وی افزود: در دولت دهم با حضور وزیر بهداشت موضوع به صورت جدی پیگیری شد و در ابتدای امسال در شورای عالی اداری تشكیل این سازمان تصویب و شرح وظایف آن مدون شد.

شیبانی تصریح كرد: نمودار سازمان غذا و دارو نیز طی چند ماه اخیر طرح‌ریزی شد و شب گذشته امضای نهایی آن انجام و برای ابلاغ به دفتر وزیر بهداشت ارسال شد كه طی چند روز آینده این سازمان كار خود را با ابلاغ وزیر آغاز خواهد كرد.

شیبانی با بیان اینكه نمی‌دانم رئیس این سازمان چه كسی خواهد بود، گفت: این سازمان زیر نظر وزارت بهداشت است چرا كه رابطه زیادی با سلامت دارد و تفاوت آن با معاونت غذا و دارو این است كه اختیارات آن وسیع‌تر شده و امر نظارتی این سازمان گسترده‌تر خواهد شد. همچنین اختیارات مالی و نیروی انسانی آن نیز بیشتر خواهد شد.

وی گفت: مكان این سازمان در حال حاضر همان ساختمان معاونت غذا و دارو است و رئیس سازمان كه معاون غذا و داروی وزیر هم است دارای 3زیرمجموعه غذا، دارو و پشتیبانی است.

شیبانی یادآور شد: وزارتخانه‌های دیگر مانند وزارت بازرگانی به صورت مستقیم در این سازمان نقشی ندارند اما به صورت غیر مستقیم با آنها ارتباط خواهیم داشت.

وی اضافه كرد: بودجه این سازمان در قالب بودجه وزارت بهداشت تعیین می‌شود.

* یارانه شیر برمی‌گردد

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف شیر در سلامت مردم و جلوگیری از برخی بیماری‌ها خاطر نشان كرد: وزارت بهداشت سعی می‌كند كه این یارانه را برگرداند تا مردم دسترسی بیشتری به شیر داشته باشند.

وی همچنین درباره گران بودن و كمیاب بودن شیر خشك و خوراكی‌های مربوط به بیماران مبتلا به PKU اظهار داشت: این بیماری، بیماری حساسی است و خوشبختانه شیر و مواد غذایی آن به طور كافی وجود دارد و كمبودی در این زمینه نداریم اما به خاطر بالا بودن هزینه‌ها مشكلاتی برای این بیماران به وجود آمده است كه امیدواریم در سال آینده این موضوع را حل كنیم.

* یارانه داروهای بیماران خاص در سال آینده 20 میلیارد تومان افزایش دارد

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت همچنین درباره یارانه داروهای بیماران خاص گفت: میزان یارانه امسال 370 میلیارد تومان برآورد شده بود كه درسال آینده 20 میلیارد تومان بیشتر خواهد شد. امسال كمبودی در یارانه‌ها نداشتیم ولی تعهد ما به برخی از شركت‌های دارویی به دلیل نرسیدن 200 میلیارد تومان از این مبلغ هنوز پرداخت نشده است.

وی اضافه كرد: تخصیص یارانه دارو از ابتدای هر سال به صورت تدریجی صورت می‌گیرد و این كار توسط دولت انجام می‌شود. قرار است تا پایان سال 200 میلیارد تومان را به وزارت بهداشت بدهند تا دارویی گران نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha