شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 253010

دکتر وحید کریمی گفت: بعد از نوسانات قیمت ارز، وزارت بهداشت تأمین تجهیزات رادیولوژی را جزء کالاهای اساسی و گروه‌های اول اعلام نكرد.

قیمت تجهیزات رادیولوژی 9 برابر شده

سلامت نیوز:دکتر وحید کریمی گفت: بعد از نوسانات قیمت ارز، وزارت بهداشت تأمین تجهیزات رادیولوژی را جزء کالاهای اساسی و گروه‌های اول اعلام نكرد.

به گزارش سلامت نیوز وحید کریمی دبیر انجمن رادیولوژی ایران اظهار کرد: رادیولوژی تنها رشته‌ای است که همه دستگاه‌ها و قطعاتش وابسته به ارز بوده و حتی لوازم مصرفی و تأمین قطعات نیز به طور کامل به قیمت دلار و ارز وابستگی زیادی دارد. از این رو نوسانات ارز باعث بروز مشکلات فراوانی برای گروه رادیولوژی شده است.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران تأکید کرد: در حال حاضر قیمت تجهیزات رادیولوژی در مقایسه با هشت سال پیش حدود 9 برابر افزایش داشته است که با توجه به تعرفه ثابت خدمات مراکز رادیولوژی را با مشکلات مالی و ورشکستگی روبرو می‌سازد.

کریمی بیان کرد: امروزه به دلیل نوسانات قیمت ارز، بیشترین فشار در حوزه تجهیزات پزشکی به گروه رادیولوژی است و به دلیل افزایش هزینه‌ها بخش‌های خصوصی مراکز رادیولوژی و تصویربرداری صدماتی جدی خورده اند.

وی اظهار کرد: بعد از نوسانات قیمت ارز، وزارت بهداشت تأمین تجهیزات رادیولوژی را جزء کالاهای اساسی و گروه‌های اول وارد نکرد و این بنابراین ارز دولتی برای تأمین تجهیزات تصویربرداری نمی‌دهد.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران اضافه کرد: اگر وزارت بهداشت ارز دولتی برای تأمین تجهیزات رادیولوژی اختصاص ندهد بعد از مدتی مراکز تصویربرداری دچار ورشکستگی می‌شود زیرا با گرانی تجهیزات دیگر نتوانسته وسیله جدی را خریداری یا لوازم مصرفی را تهیه کنند.

کریمی ادامه داد: قیمت گذاری تجهیزات رادیولوژی به طور شفاف و عادلانه انجام نشده است به طوری که شرکتی وسیله‌ای را وارد می‌کند باید قیمتش شفاف و روشن جهت خرید قطعات اعلام شود.

وی گفت: بعد از اجرای طرح تحول در شهرستان‌ها دستگاه‌های خوبی خریداری و نصب شده است اما به دلیل نوسانات قیمت ارز بخش خصوصی توجیه اقتصادی خود را جهت فعالیت در حوزه رادیولوژی از دست می‌دهد و مردم مجبور بوده به مراکز دولتی مراجعه کنند که در این صورت مراکز تصویربرداری دچار ازدحام شدیدی می‌شوند.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران یادآوری کرد:‌ تجویز رادیولوژی به وسیله پزشکان انجام می‌شود و مطمئنا میزان تجویز تصویربرداری بالاتر از نیاز بیماران است.

کریمی ادامه داد:‌ وزارت بهداشت به تازگی با مشورت ما در حال تدوین گایدان‌هایی در حوزه رادیولوژی است که در صورت عملیاتی شدن آن از تجویز بی‌مورد تصویربرداری‌ جلوگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha