رئیس کمیته‌امداد گفت: با همکاری مجلس‌و‌دولت در اجرای تبصره 14، از مهر سال‌جاری تعداد افراد منتظر در نوبت برای زیرپوشش کمیته‌امداد قرار گرفتن به حداقل خواهند رسید و میزان دریافتی مستمری‌بگیران نیز در سال‌جاری 14 درصد افزایش خواهد یافت.

میزان دریافتی مستمری بگیران ۱۴ درصد افزایش می‌یابد

سلامت نیوز:رئیس کمیته‌امداد گفت: با همکاری مجلس‌و‌دولت در اجرای تبصره 14، از مهر سال‌جاری تعداد افراد منتظر در نوبت برای زیرپوشش کمیته‌امداد قرار گرفتن به حداقل خواهند رسید و میزان دریافتی مستمری‌بگیران نیز در سال‌جاری 14 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،پرویز فتاح افزود: اصلی‌ترین و محوری‌ترین فعالیت کمیته‌امداد اشتغالزایی و خوداتکایی خانواده‌های ز‌یر پوشش است که مجلس و دولت در این حوزه حمایت لازم را به‌عمل آورده‌اند. او به افزایش دو برابری منابع تسهیلات در سال‌جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال قبل مجموع منابع تسهیلات کمیته ‌امداد بالغ بر دو هزار میلیارد تومان بود که حدود 90 درصد آن تخصیص یافت و جذب شد و امسال این رقم از منابع مختلف به چهار هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که راهگشاست. فتاح به تخفیف در تضامین تسهیلاتی اشاره کرد و گفت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که جامعه هدف امداد برای دریافت تسهیلاتی که به صورت قرض‌الحسنه است، مشکل خاصی نداشته باشند.

او از اعطای 135 هزار فقره وام در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال امیدواریم این میزان به 200 هزار فقره وام افزایش یابد که پیش‌بینی می‌شود، افراد تحت ‌پوشش با دریافت این تسهیلات ظرف مدت سه سال خودکفا شده و با اشتغالزایی متاثر از اعطای‌تسهیلات از چرخه حمایتی امداد خارج شوند. البته در برخی موارد ممکن است به‌دلیل مخاطرات ‌اقتصادی، این مدت افزایش یابد. فتاح افزود: طی دو سال‌ گذشته با دریافت تسهیلات اشتغالزایی بالغ بر 240 هزار خانوار از چرخه حمایتی امداد خارج شده‌اند و ظرفیت خالی ایجاد شده است که توانستیم طی دو ماه گذشته بالغ بر 80 هزار خانوار را که در شرایط اقتصادی موجود کشور دچار مشکل شده‌اند به چرخه ‌حمایتی امداد وارد کنیم. او به توافق صورت گرفته با دولت اشاره کرد و افزود: از شهریور سال‌جاری توزیع سبد‌کالا در سطح وسیعی برای مددجویان امداد و بهزیستی صورت خواهد گرفت و برای چند‌دهک بالاتر با نظر مساعد رئیس‌جمهور مقادیر بیشتری در نظر گرفته خواهد شد. فتاح گفت: ظرف ماه‌های آینده صف دریافت وام‌ضروری در کمیته‌امداد تا سقف 50 میلیون ریال و نیز صف‌جهیزیه برای نیازمندان نداریم

رئیس کمیته ‌امداد درباره جشن عاطفه‌ها نیز گفت: این جشن در دو مرحله برگزار می‌شود که در مرحله نخست در 15 و 16 شهریور در مراکز نیکوکاری اجرا شد و تا قبل از آغاز سال‌تحصیلی کمک‌های جمع‌آوری شده در بین دانش‌آموزان نیازمند که حدود 310 هزار نفر هستند توزیع می‌شود. فتاح افزود: از منابع دولتی و امدادی نیز برای تامین مایحتاج دانش‌آموزان استفاده خواهیم کرد و طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده همه دانش ‌آموزان نیازمند حداقل تا سقف 100 هزار تومان مایحتاج تحصیلی دریافت خواهند کرد. او درباره آخرین کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه افزود: همکاری مناسبی از سوی دولت با کمیته امداد برای کمک به زلزله زدگان صورت گرفت. مسکن حدود سه هزار خانوار نیازمند بازسازی کامل بود و مابقی خانوارها می‌توانستند با ترمیم جزئی اقدام به بازسازی واحدهای مسکونی کنند، اما دولت پذیرفت که همه واحدهای مسکونی بالغ بر پنج هزار و 400 واحد با دریافت وام بلاعوض از سوی دولت بازسازی و احداث شود. او از افتتاح 500 واحد مسکونی بدون دریافت هیچ هزینه‌ای از مددجویان خبر داد و افزود: دو هزار واحد دیگر تا پایان مهرم آماده سکونت خواهند بود و تا پایان سال ساخت اکثر واحدهای روستایی تکمیل می‌شود. فتاح از روند مطلوب بازسازی واحدهای مسکونی زلزله کرمانشاه خبر داد و گفت: با مصوبه دولت سقف وام و کمک بلاعوض برای واحدهای شهری و روستایی افزایش یافت.

دولت بدهی‌اش را به تامین اجتماعی بپردازد

همچنین مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای تکریم از جایگاه بازنشستگان باید این قشر همانند شاغلان از بسته‌های حمایتی، تسهیلات رفاهی و بانکی برخوردار شوند و به همین منظور دولت باید هر سال ۱۰ درصد از بدهی خود به تامین‌اجتماعی را بدهد. جمشید تقی‌زاده اظهار کرد: در راستای تکریم از جایگاه بازنشستگان ضرورت دارد این قشر همانند شاغلان از بسته‌های حمایتی، تسهیلات‌رفاهی و بانکی برخوردار شوند. او با اشاره به نقش سازمان تامین‌ اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور با قدمتی بیش از ۶۰ سال گفت: سازمان تامین ‌اجتماعی یک سازمان بین‌ نسلی، مشاع و حق‌ الناس است که در حال ‌حاضر بالغ بر ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت ‌پوشش قرار داده و به عبارتی دماسنج سیاست‌های رفاهی کشور است و بقا و حیات آن مستقیما با سرنوشت و زندگی نیمی از جمعیت کشور گره خورده است. تقی‌زاده یکی از اصلی‌ترین خدمات این سازمان را تعهد پرداخت مستمری بازنشستگی و تامین درمان بیمه‌ شدگان دانست و افزود: سازمان تامین ‌اجتماعی هم اکنون سه میلیون و ۱۰۰ هزار مستمری‌بگیر تحت‌ پوشش دارد که این آمار با احتساب خانواده آنها به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

بر اساس گزارش‌های ارائه ‌شده این سازمان ماهانه چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مستمری معادل یک چهارم برابر یارانه‌ای است که دولت هر ماه پرداخت می‌کند که این نشان می‌دهد سازمان تامین ‌اجتماعی به‌رغم مشکلات اقتصادی همچنان به تعهدات خود در برابر ذی‌نفعان پایبند و متعهد است. او سازمان تامین‌اجتماعی را یک سرمایه ارزشمند ملی خواند و گفت: البته نباید با تصمیماتی که خارج از منطق‌ اقتصادی این سازمان است، تعادل منابع و مصارف آن برهم بخورد و آینده آن به خطر بیفتد، بلکه این سازمان نیاز به عزم و حمایت همه جانبه دارد و این مقطع همه باید اعم از دولت و مجلس به آرامش و ثبات این سازمان بیمه‌ای کمک کنند و کارفرمایان هم با پرداخت به‌موقع حق بیمه ‌کارگران، تامین‌ اجتماعی را در اجرای وظایف و تعهداتش یاری رسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha