شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 253560

همه ما دوست داریم با بالا رفتن سنمان ظاهری عالی داشته باشیم. و همه این را می دانیم که بالا رفتن سن از سر تا نوک انگشتان پا را مورد هجوم خود قرار می دهد. حالا سوال این است، چه کار باید بکنیم؟

رازهای جوان ماندن

سلامت نیوز: همه ما دوست داریم با بالا رفتن سنمان ظاهری عالی داشته باشیم. و همه این را می دانیم که بالا رفتن سن از سر تا نوک انگشتان پا را مورد هجوم خود قرار می دهد. حالا سوال این است، چه کار باید بکنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، در اینجا به شما می آموزیم که چگونه از پوست، مو، و بدن خود بدون توجه به این که چند شمع روی کیک تولدتان روشن است محافظت کنید و جوان نگه شان دارید تا رازهای جوان ماندن را کشف کنید.


مراقبت های پوستی تجملی را نادیده بگیرید

لنس براون، متخصص پوست و مو در نیویورک می گوید: اگر از ضد آفتاب، رتینوئید و مرطوب کننده را از سن 20 سالگی به بعد استفاده کنید پوستتان در مقایسه با کسی که این کار را نمی کند بعدها بسیار جوانتر نشان می دهد. هر روز صبح استفاده از ضد آفتاب اجباری است، و در کنار آن تازه نگه داشتن سلول های پوست با مرطوب کننده نیز مهم است. رتینوئید ها جایی که جادو اتفاق می افتد. متخصصان همواره رتینوئیدها را توصیه می کنند چون ویتامین A مشتق در آنها برای جوانی پوست و تحریک کلاژن برای جلوگیری از چین و چروک لازم است.
 
حرکت کنید

انگیزه تان برای ورزش کردن هرچه باشد – احساس خوب، از بین بردن استرس، کاهش وزن – می توانید یک مورد دیگر به این لیست اضافه کنید: جوان ماندن. در یک تحقیق که روی افراد بالغ با سن بالا صورت گرفت مشخص شد کسانی که مرتب ورزش می کردند از نظر فیزیولوژی به افراد جوانتر شبیه بودند.

 پس تا اینجا مشخص شد ورزش می تواند از درون جوان نگهمان دارد، اما در مورد خارج از بدن چطور؟ پوست بزرگترین ارگان بدن و تنها ارگانی است که می توان دید. هر چیزی که برای بدنتان خوب باشد برای پوست نیز مفید است.

 با این حال گفته می شود بعضی ورزش ها مانند دویدن به خاطر بالا و پایین رفتن بدن باعث چین و چروک و افتادگی پوست می شود، اما چنین چیزی نمی تواند تاثیر چندانی داشته باشد. هر ورزشی که می کنید همان را ادامه دهید چون جوان نگهتان می دارد.

 
پشت آرایش مخفی نشوید


اگر چین و چروک، نقاط قهوه ای، و افتادگی روی پوست صورتتان دارید ممکن است تمایل داشته باشید کل صورت خود را با پودر یا کرم های آرایشی بپوشانید. آشونات شریف، گریمور ستارگان معروف می گوید: این تکنیک برعکس جواب میدهد، آرایش نمی تواند بالا رفتن سن را بپوشاند. آرایش زیاد کاری را از پیش نمی برد بلکه باید این کار را ملایم انجام داد.

 
به دستان خود اهمیت دهید

دست ها و صورت دو بخش از بدن هستند که بیشتر از کل بدن در معرض آفتاب قرار دارند. اما از آنجا که بیش از حد مشغول استفاده از محصولا ضد پیری و مرطوب کننده روی پوست صورت هستید ممکن است دستها را فراموش کنید و با اینکه صورت جوانی دارید دست ها با داشتن لکه و چین و چروک کارتان را خراب کند.

 
همان محصولاتی که برای صورت استفاده می کنید را می توانید برای دست ها نیز به کار ببرید. پس وقتی شب ها رتینوئید استفاده می کنید مقداری را نیز به پشت دستهای خود بمالید. صبح ها نیز که به صورت خود مرطوب کننده و ضد آفتاب می زنید مقداری را نیز به دستهای خود بمالید.

 
برای جوان ماندن باید اعتماد به نفس داشته باشید

بیشتر کسانی که دیر پیر می شوند در یک چیز مشترک هستند: اعتماد بنفس. سعی نکنید خود را با انجام کارهای خارج از توان جوان جلوه دهید، جوانی را در فکر و ظاهر خود نشان دهید. تحقیقات نشان داده کسانی که افکاری مثبت درباره بالا رفتن سن دارند 7.5 سال بیشتر از دیگران عمر می کنند.

 
این پوست است که ظاهر شما را به دنیا معرفی می کند. وقتی سالم باشد منبع زیبایی است. هر تصمیمی که در روز می گیرید – آنچه می خورید، جایی که می روید، احساستان – روی ظاهر پوستتان تاثیر می گذارد.


روی استایل خود تجدید نظر کنید


آیا هنوز همان مدل موهای بلند قدیم را دارید؟ هنوز از زمانی که اولین شغلتان را به دست آوردید استایل خود را تغییر نداده اید؟ بسیاری از خانم ها در تلاشند که خود را از بند یک استایل دربیاورند چون فکر می کنند ماندن در یک استایل مانند این است که در زمانی خاص گیر کرده باشند.
 

در این مورد همه چیز به انتخاب بستگی ندارد بلکه مربوط به پیامی است که شما می خواهید درباره سن خود به دیگران ارسال کنید. پس سعی کنید استایل خود را طوری عوض کنید که جوان و راضی بمانید. تحقیقات نشان داده خانم هایی که موهای خود را رنگ می کنند و یا آن را کوتاه می کنند تا جوان به نظر بیایند فشار خون متعادل تری را تجربه می کنند، این یعنی داشتن ظاهری خوب برای سلامت نیز مفید است.

 
به آخرین مدها توجه داشته باشید

بودن در سنی خاص به این معنا نیست که باید از مد های قدیمی پیروی کنید، کسانی که به کندی پیر می شوند هیچ وقت به خاطر سنشان دست از مد های روز نمی کشند. لباسی بپوشید که خودتان فکر می کنید بیشتر بهتان می آید ( حتما لازم نیست با مد پیش رفت ) با این کار جوان تر به نظر می آیید و انرژیتان تقویت می شود.


از نشان دادن موهای خاکستری خود نترسید

 
پنی جیمز، آرایشگر حرفه ای در نیویورک می گوید: خانم ها وقتی موهایشان خاکستری می شود فوق العاده می شوند. تنها کافیست یک مدل موی زیبا انتخاب کنید تا به خوبی این زیبایی را به نمایش بگذارد. متاسفانه خیلی از افراد فکر می کنند موی خاکستری جذابیتی ندارد اما آرایشگر ها می دانند چقدر باید حرفه ای بود تا این رنگ را به صورت مصنوعی در آورد.

 
به اندازه کافی بخوابید


زیبای خفته بی معنا نیست! خواب بی کیفیت نه تنها نشانه های پیری را آشکار می کند بلکه جذابیت تان را نیز کمتر می کند. همچنین تحقیقات نشان داده خانم هایی که کمتر از پنج ساعت می خوابند در مقایسه با خانم هایی که 7 تا 9 ساعت می خوابند پوستی حساس تر نسبت به اشعه های خورشید دارند. این یعنی خواب مناسب به پوست کمک می کند به صورت طبیعی از آسیب خورشید در امان بماند و روند پیری پوست کند شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha