فوق‌تخصص چشم کودکان با اشاره به اینکه نوزادانی که نارس و کم‌وزن به دنیا می‌آیند شبکیه آنها دچار مشکل می‌شود و بینایی آنها در خطر است، گفت: شناساسی سریع مشکلات چشمی کودکان سبب درمان بهتر خواهد شد.

نابینایی در کمین نوزادان نارس

سلامت نیوز:فوق‌تخصص چشم کودکان با اشاره به اینکه نوزادانی که نارس و کم‌وزن به دنیا می‌آیند شبکیه آنها دچار مشکل می‌شود و بینایی آنها در خطر است، گفت: شناساسی سریع مشکلات چشمی کودکان سبب درمان بهتر خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مصطفی سلطان‌سنجری در ارتباط با سلامت چشم کودکان ایرانی اظهار داشت: خوشبختانه در ایران غربالگری وضعیت بینایی و سلامت چشم از سن 4 سالگی در کودکان انجام می‌گیرد بنابر این مشکلات چشمی نسبت به گذشته زودتر تشخیص داده می‌شود.

وی افزود: افزایش و دانش عمومی و توجه بیشتر خانواده‌ها به کودکان خود نیز در این زمینه حائز اهمیت بوده و از طرفی متخصصین کودکان نیز ارتباط تنگاتنگی امروزه با چشم‌پزشکان دارند و همه موضوعات سبب شده که معاینات چشمی کودکان زودتر انجام شود.

این فوق‌تخصص چشم کودکان با اشاره به آمار بالای نوزادان نارس،‌گفت: امروزه به دلیل پیشرفت‌های موجود، نگهداری نوزادان نارس و  کم‌وزن بیشتر از گذشته شده و غربالگری و محافظت از چشم این کودکان نیز به خوبی انجام می‌گیرد.

سلطان‌سنجری گفت: نوزادانی که نارس و کم‌وزن به دنیا می‌آیند شبکیه آنها دچار مشکل می‌شود و بینایی آنها در خطر است که با اقدامات مناسب می‌توان از این مشکل پیشگیری کرد.

وی در مورد مشکل نزدیک‌بینی گفت: زمانی که نزدیک‌بینی شدید باشد شبکیه چشم نازک شده و ریسک پارگی شبکیه و سوراخ شدن آن وجود دارد.بنابر این درمان این بیماری حائز اهمیت است.

این فوق‌تخصص چشم کودکان با اشاره به اینکه نازک بودن شبکیه قابل پیشگیری نیست، افزود: در افراد نزدیک‌بین این مشکل شدت بیشتری دارد و در سایر افراد نیز ممکن است با شیوع پایینی بروز یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha