رئیس نظام پرستاری سمنان با اشاره به افزایش مهاجرت پرستاران به کشورهای دیگر گفت: پرستاران به دلیل پرداختی های ناعادلانه و کسب درآمد بیشتر به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند.

افزایش مهاجرت پرستاران به دلیل پرداختی های ناعادلانه

سلامت نیوز: رئیس نظام پرستاری سمنان با اشاره به افزایش مهاجرت پرستاران به کشورهای دیگر گفت: پرستاران به دلیل پرداختی های ناعادلانه و کسب درآمد بیشتر به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز، علی جهانیان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری در خصوص مشکلات جامعه پرستاری گفت: معوقات جامعه پرستاری در سمنان از مهرماه سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است که سبب از بین رفتن انگیزه جامعه پرستاری شده است.

وی با بیان این با توجه به تورم موجود پرستاران با مشکل پرداختی ها مواجه هستند، اظهار داشت: در حال حاضر پرستاران به دلیل مشکلات متعدد بویژه پرداختی های ناعادلانه به دنبال مهاجرت به  کشورهای دیگر هستند زیرا در کشورهای همسایه چند برابر پرداختی در ایران را به  پرستاران پرداخت می کنند و این مهاجرت به کمبود نیروی انسانی در کشور افزوده خواهد کرد.

رئیس نظام پرستاری سمنان با اشاره به اجرای ناقص قانون ارتقا بهره وری تصریح کرد: قانون ارتقای بهره وری در قالب طرح قاصدک و به صورت عملکردی و غیر عملکردی پرداخت می شود و این نیز باعث رنجش خاطر پرستاران و عدم رضایتمندی آنها از شغل و حرفه پرستاری می شود.

وی افزود: جامعه پرستاری در حال حاضر علاوه بر این مشکلات با کمبود شدید نیروی پرستاری مواجه است و بنابراین پرستاران با اضافه کاری های اجباری به خود و خانواده  آسیب می رسانند که سبب بی انگیزگی پرستاران در ارائه خدمات به بیماران و مردم می‌شود


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha