چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 25364

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: سمنوی تازه كه از جوانه و آرد گندم تهیه می شود دارای ارزش غذایی بالایی است اما مصرف سمنوی مانده موجب بروز بیماری می‌شود.

سلامت نیوز :عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: سمنوی تازه كه از جوانه و آرد گندم تهیه می شود دارای ارزش غذایی بالایی است اما مصرف سمنوی مانده موجب بروز بیماری می‌شود.

احمدرضا درستی مطلق در گفت‌وگو با فارس، افزود: ایام نوروز موجب می‌شود كه وعده‌های غذایی مقدار و نوع مواد غذایی تغییر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

وی گفت: در این ایام ممكن است افراد به سفر رفته و در سفر نیز غذای مصرفی آنها دچار تغییراتی می‌شود كه توجه به كیفیت، مقدار و نحوه مصرف مواد غذایی اهمیت زیادی دارد. اگر به این مسائل توجه نشود ممكن است سوء‌تغذیه در افراد ایجاد شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت‌: سمنو یكی از موادی است كه در سفره هفت‌سین ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و دارای ارزش تغذیه بالایی است كه از جوانه و آرد گندم تهیه می‌شود.

درستی مطلق گفت: برای خرید سمنو باید توجه داشت كه سمنو مانده نباشد البته از روی ظاهر سمنو نمی‌توان درباره تازگی آن قضاوت كرد و برخی از دستفروشان ممكن است سمنو را برای مدتی طولانی نگاه دارند و بعد به فروش برسانند كه موجب بروز بیماری و آلودگی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha