یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
کد خبر: 253719

نرخ آسم در کشور‌های توسعه یافته از اواسط دهه ۱۹۹۰ ثابت شده و اخیراً نرخ آن به‌طور عمده در کشور‌های در حال توسعه افزایش یافته‌است.

تأثیر گرد و غبار بر روی جنین در دوران بارداری

سلامت نیوز:نرخ آسم در کشور‌های توسعه یافته از اواسط دهه ۱۹۹۰ ثابت شده و اخیراً نرخ آن به‌طور عمده در کشور‌های در حال توسعه افزایش یافته‌است.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مادران بارداری که در معرض گرد و غبار هستند، نوزادان مستعد به بیماری آسم به دنیا خواهند آورد.

آسم، بیماری مزمن و التهابی دستگاه تنفس است که می‌تواند از بینی تا راه‌های هوایی کوچک را درگیر کند و باعث علائمی مانند خس‌خس سینه، سرفه، تنگی نفس، محدودیت در فعالیت بدنی، احساس سنگینی و درد در قفسه سینه شود.

براساس این مطالعه، مادرانی که در سه ماه آخر دوران بارداری در معرض گرد و خاک هستند، این ریسک را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

براساس داده‌های موجود، در سال ۲۰۱۱، ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به آسم مبتلا بودند و هر ساله حدود ۲۵۰ هزار نفر به خاطر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

محققان می‌گویند، گرچه آسم در پسران دو برابر دختران بروز می‌کند، اما میزان بروز آسم شدید در هر دو یکسان است و در مقابل، زنان بالغ میزان آسم بیشتری را نسبت به مردان نشان می‌دهند.همچنین، این بیماری در افراد جوان شایع‌تر از افراد مسن است.

نرخ جهانی آسم بین دهه ۱۹۶۰ تا سال ۲۰۰۸ به طور قابل توجهی افزایش یافته است و از دهه ۱۹۷۰ از آن به عنوان یک مشکل عمده بهداشت عمومی یاد می‌شود.

نرخ آسم در کشور‌های توسعه یافته از اواسط دهه ۱۹۹۰ ثابت شده و اخیراً نرخ آن به‌طور عمده در کشور‌های در حال توسعه افزایش یافته‌است.

آسم حدود ۷ جمعیت ایالات متحده و ۵ درصد از مردم انگلیس را مبتلا نموده‌است؛ میزان ابتلا در کانادا، استرالیا و نیوزیلند نیز حدود ۱۵ درصد از کل جمعیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha