مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه با انتقال ارز دارو به بیمه‌ها موافق نیستم، گفت: البته اگر تصمیم جمعی در کشور به این نتیجه رسید که بهتر است ارز دارو به بیمه‌ها آید، حتما از این اقدام استقبال و به نحو احسن آن را پیاده‌سازی می‌کنیم تا در این شرایط بتوانیم نقشی در رفع مشکلات کشور داشته باشیم.

با انتقال «ارز دارو» به بیمه‌ها موافق نیستم/ بخشی‌نگری سَم است

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه با انتقال ارز دارو به بیمه‌ها موافق نیستم، گفت: البته اگر تصمیم جمعی در کشور به این نتیجه رسید که بهتر است ارز دارو به بیمه‌ها آید، حتما از این اقدام استقبال و به نحو احسن آن را پیاده‌سازی می‌کنیم تا در این شرایط بتوانیم نقشی در رفع مشکلات کشور داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مهندس طاهر موهبتی، درباره جهت‌گیری‌اش نسبت به پیشنهاد انتقال ارز دارو به سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: چنین پیشنهادی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مطرح شد که موافقین و مخالفینی دارد.

وی افزود: من در کمیسیون بهداشت هم اعلام کردم که در شرایط فعلی کشور، بخشی‌نگری سَم است و درست نیست که هر کس فقط مصالح سازمان خودش را ببیند. اگر عقلانیت کشور به این نتیجه رسید که  ارز دارو و تجهیزات پزشکی باید در اختیار بیمه‌ها قرار گیرد، ما حتما استقبال می‌کنیم. البته ما بر این امر توصیه نمی‌کنیم؛ چراکه در این بخش تجربه‌ای داریم که نشان می‌دهد این کار خیلی مناسب نیست، اما اگر تصمیم جمعی در کشور به این نتیجه رسید که بهتر است ارز دارو به بیمه‌ها بیاید، حتما از این اقدام استقبال و به نحو احسن آن را پیاده‌سازی می‌کنیم تا در این شرایط بتوانیم نقشی در رفع مشکلات کشور داشته باشیم.

موهبتی با بیان اینکه بنابراین ما نسبت با این اقدام موافق نیستیم؛ چراکه تجاربی در این زمینه داریم، اظهار کرد: البته  باید اجازه دهیم کشور درباره این موضوع به تصمیمی واحد برسد. در عین حال ما وظیفه داریم نظرات‌مان را بگوییم و اینطور نیست که از این کار استقبال کنیم. به هر حال این موضوع در کمیسیون بهداشت هم مطرح شد و  اگر به این تصمیم رسیدند که باید ارز دارو به بیمه‌ها داده شود، آن را به بهترین وجه ممکن اجرا می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره نحوه انتقال ارز دارو به بیمه‌ها در صورت تصویب این پیشنهاد، گفت: اگر قرار باشد ارز دارو به بیمه‌ها انتقال یابد، برای آن یک ردیف مالی جداگانه‌ای تعیین خواهد شد که در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار می‌گیرد. در عین حال بحثی که مطرح شده بود مبنی بر اینکه سازمان بیمه سلامت به عنوان پایگاه کار باشد و ارز از طریق سازمان بیمه سلامت به سایر بیمه‌ها پرداخت شود. بر این اساس مانند یکسری یارانه‌هایی که در حال حاضر هم از طریق سازمان ما پرداخت می‌شود، این کار هم به همین صورت پیش رود.

موهبتی تاکید کرد: اگر هم ارز دارو به بیمه‌ها منتقل شود، ‌ بیمه‌ها نمی‌توانند از محل اعتبارات مربوط به ارز دارو برای هزینه‌کرد یا مصارف دیگری استفاده کنند و اصلا این کار ممنوع است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha