دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

گسترش روز افزون استفاده از فضای مجازی، رمال و کف بین ها را به استفاده از این بستر برای سرکیسه کردن افراد ساده لوح سوق داده است و در این بین افراد مجرد و دم بخت، طعمه ای مناسب ارزیابی می شوند.

بخت گشایی اینترنتی

سلامت نیوز:  گسترش روز افزون استفاده از فضای مجازی، رمال و کف بین ها را به استفاده از این بستر برای سرکیسه کردن افراد ساده لوح سوق داده است و در این بین افراد مجرد و دم بخت، طعمه ای مناسب ارزیابی می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پیشتر در پارک ها و تفرجگاه ها شهری، زنانی با چهره های متفاوت به جوانان و دختران مراجعه و با وعده رفع گره از مشکلات آنها، کف بینی کرده و با بیان جملات عاشقانه از این افراد پول دریافت می کردند.
با گذر زمان شیوه و روش های این نوع کلاهبرداری هم تغییر یافت و رمال ها اقدام به راه اندازی دفتر و دستک و گرفتن منشی کردند و زوج هایی که از بی توجهی همسرانشان رنج می بردند و جوانان دم بخت که منتظر همسر مناسب بودند، در صدر مراجعه کنندگان به رمال ها قرار گرفتند.
کف بین ها، با بیان جمله های پرطمطراق و فریبنده طعمه ها را به خود نزدیک و اعتماد آنها را جلب کرده و سپس عملی شدن دعا را مشروط به پرداخت پول می کردند.


ادعای اشرافیت به اسرار پنهان، داشتن توانایی های ماورالطبیعی و دور کردن انرژی های منفی از افراد را می توان نمونه ای از بازارگرمی رمال ها دانست.
آنها با بهره گیری از این ترفند و دادن وعده بخت گشایی، درمان نازایی و بیماری های سخت علاج، جلب محبت و باطل کردن سحر و طلسم، با چرب زبانی طعمه هایشان را فریب می دهند.
شماری از رمال ها نیز داروی های ساختگی خود را با عنوان داروی جادویی با قیمت گزاف در اختیار مشتری قرار می دهند که در بیشتر مواقع مصرف کننده دچار مشکلات جسمانی و بیماری می شود.
در حال حاضر نیز فضای مجازی به ویژه صفحه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام بستری برای تبلیغ رمالان و شکار طعمه از سوی آنها شده است.
در تازه ترین پرونده ای که در پلیس فتای استان همدان تشکیل شد، یک فرد به اصطلاح دعا نویس، یک کانال تلگرامی راه اندازی کرده و برای جذب مخاطب و جلب اعتماد آنها اقدام به انتشار تصاویر فیش واریزی کاربران در این کانال می کرد.
فرد کلاهبردار با این ادعا که مشکل این فرد رفع شده و او اقدام به واریز مبلغ درخواستی کرده است، تصاویر تمامی فیش های واریزی را در این گروه تلگرامی قرار می داد.
اعضای گروه نیز با دیدن فیش های واریزی و با تصور اینکه مشکل آنها نیز توسط این دعا نویس حل می شود اقدام به ارتباط گیری با ادمین کانال تلگرامی می کردند.
دعانویس قلابی با چرب زبانی و شنیدن مشکلات طعمه خود، آنها را ابتدا ارشاد سپس برای نوشتن و تجویز دعا از مخاطب خود می خواست که مبلغی را به حساب اش واریز کند.


فرد پس از واریز مبلغ درخواستی، تصویر فیش واریزی را برای ادمین گروه ارسال کرده و ادمین در پاسخ بی درنگ وی را از گروه تلگرامی حذف و او را بلاک می کند تا به هیچ نحو نتواند با گروه و ادمین ارتباط داشته باشد.


سپس تصویر فیش واریزی مالباخته را در گروه منتشر می کند تا دیگر اعضای کانال تلگرامی را ترغیب به این کار بکند.
در همین ارتباط یک دختر مجرد همدانی که در این دام گرفتار و پنج میلیون ریال برای گشوده شدن بخت به حساب این دعا نویس واریز کرده بود، شکایت کرده و پس از تشکیل پرونده و رصد کارشناسان، متهم توسط پلیس فتای همدان شناسایی شد و پرونده در اختیار دادسرا قرار گرفت.
همچنین به دنبال رصد کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که صفحه ای در تلگرام اقدام به فال گیری و رمالی می کند و پس از انجام تحقیقات میدانی، پلیس دریافت که کاربری با جلب اطمینان افراد گروه در سطح کشور اقدام به فالگیری و حل مشکلات می کند.


متهم پس از دستگیر شدن به فال گیری و دعانویسی به همراه شوهرش اقرار و انگیزه خود را بیکاری و کسب منافع مالی اعلام کرد.
به طور حتم سوء استفاده از احساسات و اعتقادات مردم به دعا یکی از شیوه و شگردهای دعانویسان برای سرکیسه کردن افراد است.
کلابرداران همچنین مسائل خرافی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج داده و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می برند.
ناگفته پیداست که کسب مهارت‌های زندگی و افزایش اعتماد به نفس به جای اتکا به فالگیر و کف بین بهترین راهکار برای مدیریت زندگی و کاهش پرونده های از این قبیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha