سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 253919

برخی شرکت‌های خصوصی با سوء استفاده از نام بیمه سلامت و تهدید مردم اقدام به بازاریابی برای صدور کارت خدمات درمانی کرده‌اند.

تهدید و کلاهبرداری با نام بیمه سلامت

سلامت نیوز:برخی شرکت‌های خصوصی با سوء استفاده از نام بیمه سلامت و تهدید مردم اقدام به بازاریابی برای صدور کارت خدمات درمانی کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، برخی شرکت‌های خصوصی با سوء استفاده از نام بیمه سلامت و تهدید مردم اقدام به بازاریابی برای صدور کارت خدمات درمانی کرده‌اند.

مدتی است تعدادی از شرکت‌های خصوصی با بیمه شدگان و مستمری بگیران اقدام به بازاریابی برای صدور کارت برای ارایه خدمات درمانی مانند دندانپزشکی کرده‌اند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مشتریانی را جذب خود کنند.

نکته قابل توجه آنجاست که این شرکت‌ها با روش‌های مختلفی سعی دارند تا افراد را قانع کنند که برای استفاده از تخفیف‌های ویژه خدمات درمانی با واریز چند صد تومان پول در این طرح ثبت نام کرده و برای آن‌ها کارت بیمه تکمیلی صادر می‌شود.

برخی از این شرکت‌ها با دریافت مبلغ ۲۴۰هزارتومان اقدام به صدور کارت برای متقاضیان می‌کنند و برخی از مردم نیز اعلام کرده‌اند به آن‌ها اعلام شده است در صورتی که اقدامی برای صدور کارت نکنند دفترچه بیمه پایه آن‌ها منقضی خواهد شد و باید برای پیشگیری از منقضی شدن دفترچه بیمه مبلغی را به حساب شرکت مورد نظر واریز کنند.

فعالیت این شرکت‌ها تخلف است

در همین راستا کوروش فرزین رئیس بیمه سلامت استان تهران در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره فعالیت این شرکت‌ها تحت عنوان انجام بیمه تکمیلی سلامت توضیح داد: سازمان بیمه سلامت هیچ نمایندگی برای انجام بیمه تکمیلی ندارد. متاسفانه برخی از شرکت‌ها با انجام تبلیغات اقدام به تشکیل پرونده برای بیمه تکمیلی دندان‌پزشکی و ارائه خدمات مازاد به صورت بیمه تکمیلی می‌کنند که هیچ وابستگی به سازمان بیمه سلامت ندارند.

وی افزود: تنها یک شرکت از طریق سازمان بیمه سلامت کار بیمه تکمیلی را انجام می‌دهد که هیچگونه تبلیغاتی در این زمینه ندارد و اجازه استفاده از نام بیمه سلامت به آن داده نشده است.

فرزین خاطرنشان کرد: هیچ شرکت خصوصی یا نمایندگی وابسته به بیمه سلامت در حوزه خرید و فروش خدمات وجود ندارد و هر یک از شهروندان که در این زمینه با ابهام یا پرسشی مواجه است می‌تواند از طریق تماس با سامانه ۱۳۶۶ سوالات خود را مطرح کند.

مدیرعامل بیمه سلامت استان تهران خاطرنشان کرد: فلسفه خدمات بیمه تکمیلی با بیمه پایه متفاوت است و ما اگر بتوانیم خدمات بیمه پایه را در سطوح کیفی و کمی ارتقا دهیم به وظیفه اصلی خودمان یعنی پوشش همگانی جمعیت و فراهم کردن دسترسی برای ارائه خدمات با کیفیت عمل کرده‌ایم و تمام تلاش خود را نیز در این زمینه به کار گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بیمه‌های تکمیلی به صورت انفرادی مفهومی ندارد و عموما بیمه‌های تکمیلی به صورت گروهی هستند و باید حداقل برای ۳۰ نفر خدمتی خاصی معرفی شود و هزینه سرانه آن نیز تعیین گردد.

فرزین خاطرنشان کرد: شرکت‌های فعال در این زمینه عمدتا بازاریاب هستند و وزارت صنعت برای آن‌ها مجوز بازاریابی صادر می‌کند و این افراد عموما برای گروه‌هایی مانند پزشکان بازاریابی انجام می‌دهند.

پیگیری قضایی شرکت‌های سودجو

وی افزود: اگر افرادی برای انجام بازاریابی از نام بیمه سلامت استفاده کنند و با اغفال و تهدید مردم مبنی بر اینکه در صورت ثبت‌نام نکردن در شرکت آن‌ها دفترچه بیمه پایه آن‌ها باطل می‌شود کار غیرقانونی انجام داده‌اند قطعا این موضوع تخلف است.

فرزین گفت: متاسفانه برخی از افراد با تماس با شهروندان اعلام می‌کنند که برای دریافت کارت خدمات دندانپزشکی باید مبالغی را به حساب آن‌ها واریز کند که متاسفانه فعالیت آن‌ها در حال حاضر در تمام استان‌ها مشاهده شده است.

مدیرعامل بیمه سلامت استان تهران خاطرنشان کرد: باید توجه داشت هزینه‌های بازاریابی برای گروه‌های پزشکی نباید از مردم دریافت شود بلکه این هزینه‌ها باید از متقاضی خدمت دریافت شود و گرفتن هزینه از مردم مصداق کلاهبرداری است.

وی در پایان گفت: حجم دقیق فعالیت این شرکت‌ها مشخص نیست، ولی ما از وزارت صنعت لیست شرکت‌هایی که به آن‌ها اجازه بازاریابی داده شده است را دریافت کرده‌ایم و اینکه آیا اکنون این شرکت‌ها فعال هستند یا خیر مشخص نیست، اما ۵ شرکت توسط بیمه سلامت شناسایی شده‌اند و از طریق مراکز قضایی پیگیر این تخلفات هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha