سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 253931

ماسک های خانگی انواع و اقسام بسیاری دارند که برای استفاده از آنها باید هزینه های گزافی پرداخت کنید. به همین بهانه در این مقاله طرز تهیه 10 ماسک صورت خانگی را معرفی می کنیم.

10 روش تهیه ماسک صورت خانگی

سلامت نیوز: ماسک های خانگی انواع و اقسام بسیاری دارند که برای استفاده از آنها باید هزینه های گزافی پرداخت کنید. به همین بهانه در این مقاله طرز تهیه 10 ماسک صورت خانگی را معرفی می کنیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بدونیم، خیلی ها از مصرف ماسک های آماده می ترسند چون نمی دانند از چه موادی درست شدند. اما همیشه یک راه حل وجود دارد : می توانید خودتان درون خانه ماسک های طبیعی درست کنید. با استفاده از این ماسک های طبیعی هم سالم تر می مانید و هم پوست تان را در معرض مواد مسمومی مثل سولفات که درون خیلی از ماسک ها به کار برده می شود قرار نمی دهید.

در ادامه روش ساخت ۱۰ ماسک طبیعی آمده است.

ماسک طبیعی برای کاهش التهاب

مواد لازم :
۱ عدد موز
۱ قاشق غذاخوری ماست
۱ قاشق چای خوری نوشابه

طرز تهیه :
۱ عدد موز را له کنید سپس ماست و نوشابه را اضافه کنید. ماسک را به صورت بزنید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بشوئید. موز برای از بین بردن التهاب و جوش بسیار مفید است. حتی برای التیام زخم ها و سوختگی ها نیز مناسب است.

ماسک خانگی برای خلاص شدن از منافذ بزرگ

مواد لازم :
۲ قاشق غذاخوری ماست
۱ قاشق چای خوری خاک رس آرایشی
½ قاشق چای خوری عسل

طرز تهیه :
مواد را با هم مخلوط کنید و به صورت بزنید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشوئید. این ماسک بسیار مفید است چون ماست منافذ بزرگ را کوچک تر می کند.

ماسک خانگی برای پوست های خشک

مواد لازم :
نصف یک عدد آووکادو رسیده
۱ قاشق غذاخوری شیر
۱ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه :
آووکادو شیر و عسل را با هم ترکیب کنید. ماسک را به صورت بزنید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشوئید. آووکادو حاوی چربی سالم است پوست را مرطوب می کند و برای کاهش تاثیر اشعه ماوراء بنفش مفید است. به علاوه خاصیت ضد التهاب دارد و جوش های صورت را از بین می برد.

ماسک خانگی برای از بین بردن کبودی و پف زیر چشم

مواد لازم :
۱ قاشق چای خوری پودر قهوه
مقدار کمی فلفل سیاه
¼ قاشق چای خوری روغن نارگیل

طرز تهیه :
مواد را ترکیب کنید و روی پوست زیر چشم ها بزنید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشوئید. کافئین موجود در این ماسک رگ ها را تنگ می کند و پف و کبودی زیر چشم را از بین می برد.

ماسک خانگی برای لیفتینگ پوست

مواد لازم :
1 عدد گوجه فرنگی رسیده

طرز تهیه :
گوجه فرنگی را خرد کنید و روس صورت قرار دهید. بعد از ۱۰ دقیقه صورت را با آب گرم بشوئید. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی پوست را تازه و روشن می کند و افتادگی پوست را رفع می کند.

ماسک خانگی برای پوست سالم

مواد لازم :
1 عدد خیار

طرز تهیه :
خیار را پوست گرفته و خرد کنید. قطعات خیار را روی پوست قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه بشوئید. این ماسک برای پوست بسیار مفید است زیرا حاوی ویتامین های K، B5، A و C است.

ماسک خانگی برای ترمیم پوست

مواد لازم :
هویج
آب

طرز تهیه :
هویج را پوست گرفته و داخل مخلوط کن آسیاب کنید. سپس آب را به آن اضافه کنید و هم بزنید. ماسک را به صورت بزنید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بشوئید. بتاکاروتین موجود در هویج جای زخم های روی صورت را ترمیم می کند و پوست را سالم نگه می دارد.

ماسک خانگی برای آبرسانی

مواد لازم :
½ پیمانه بلغور جو
۱/۳ لیوان آب
۵ قطره ویتامین E

طرز تهیه :
بلغور جو را در آب بجوشانید و بگذارید سرد شود سپس ویتامین E را اضافه کرده و به پوست بزنید. بعد ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورت را بشوئید. این ماسک برای پوست های حساس بسیار مفید است و سلول های مرده را از بین می برد و پوست را مرطوب می کند.

ماسک خانگی برای از بین بردن براقی پوست چرب

مواد لازم :
نصف یک عدد سیب زمینی
۱ قاشق چای خوری آب لیمو

روش اول: سیب زمینی را اسلایس کرده و روی صورت بمالید بعد از ۱۰ دقیقه صورت را بشوئید.
روش دوم : سیب زمینی را رنده کنید و ۱ قاشق چای خوری آب لیمو اضافه کنید. مواد را به صورت بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشوئید.

ماسک خانگی برای از بین بردن جوش های سر سیاه

مواد لازم :
۱ قاشق غذاخوری لیمو
۱ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه :
لیمو و عسل را با هم ترکیب کنید. ابتدا صورت را با آب گرم بشوئید. سپس ماسک را به صورت بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه دوباره با آب گرم بشوئید. عسل خاصیت رطوبت رسانی و لیمو خاصیت پاک کننده دارد.

نکته : قبل از استفاده از هر کدام از این ماسک ها آن را روی قسمتی از پوست امتحان کنید تا چک کنید که آیا پوست واکنش آلرژیک به ماسک نشان می دهد یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha