پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 253958

راهکارهای درمانی فیبروآدنوم از طریق طب سنتی

سلامت نیوز:متخصص فیزیولوژی راهکارهای درمان فیبروآدنوم و فیبروکیستیک‌ها را در بدن از طریق طب سنتی تشریح کرد.

سیدمهدی میرغضنفری در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با فیبروآدنوم یا فیبروکیستیک در زنان اظهار داشت: این بیماری درجات و انواع مختلفی دارد که همچون فیبرهای موجود در تخمدان، رحم و یا جوش‌های صورت در میان زنان شایع است. 
وی علت اصلی ایجاد فیبروآدنوم را زندگی امروزی ناشی از پرخوری و عدم تحرک برشمرد و گفت: این مسائل سبب شده که مواد زاید در بدن جمع شود و خود را به صورت فیبروآدنوم، فیبروکیستیک، جوش‌های صورت و یا فیبرهای تخمدان و رحم نشان دهند که در افراد مختلف در نقاط متفاوتی از بدن ایجاد می‌شوند.
این پژوهشگر طب سنتی رعایت اصول تغذیه‌ای، ورزش و تحرک، درمان یبوست و تعریق مناسب بدن را از راهکارهای پیشگیری و درمان این بیماری برشمرد و گفت: قطعاً نمی‌توان یک شبه فیبروآدنوم‌ها را از بین برد چرا که تشکیل آن نیز به سرعت نبوده و به مرور این مواد فاسد و زاید در بدن رسوب کرده است.
این متخصص فیزیولوژی با تأکید بر اینکه افراد پس از شناسایی مزاج خود باید مطابق با آن مواد غذایی را استفاده کنند، گفت: مصرف غذاهای سنگین، کنسروجات و فست‌فودها سبب تشکیل فیبروآدنوم شده و برای پیشگیری و درمان این مسأله باید افراد این موضوع را مدنظر قرار دهند.
وی عنوان کرد: استفاده از روغن بابونه و سیاه‌دانه هر 12 ساعت جهت ماساژ محل فیبروآدنوم از راهکارهای درمانی بوده که سبب می‌شود این مواد سفت و زاید توسط گردش خون به مرور پاکسازی شود.
میرغضنفری تصریح کرد: البته برخی از کیست‌ها و فیبروآدنوم‌ها مزمن بوده و ناچاراً باید جراحی برای فرد را پیشنهاد داد ولی به طور کلی انجام راهکارهای پیشگیرانه برای همه زنان امری ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha